13 d’octubre del 2014

Vols fer una cistella de drapet?

Per fi m'estreno amb el drapet, que ja en tenia ganes. He començat amb aquest conjunt de dues
cistelles amb anses. 

El drapet el vaig comprar en línia, força bé de preu, i he utilitzat un ganxet de 10 mm. 

És evident que aquestes peces no tenen gaires secrets ja que només cal anar teixint en espiral i fent augments. Tot i així, tenir els patrons a mà facilita una mica més les coses i permet gaudir del procés de teixir, que en el cas del drapet és molt i molt divertit.

La cistella més gran fa uns 22 cm de diàmetre i 8 cm d'alçada.


L'altra cistella, més petita, fa 18 cm de diàmetre i 6 cm d'alçada.


Certament, és molt i molt fàcil teixir aquestes cistelles. Només hi ha dos problemes possibles per a una inexperimentada com jo. D'una banda, és difícil aconseguir uns bons acabats ja que la cua sobrant no es pot amagar en una peça tancada com en el cas d'un amigurumi. En segon lloc, les anses suposen una petita dificultat però fàcilment evitable. En acabar la primera cistella em vaig adonar que se m'abocava endintre i no em quedava absolutament vertical. Ja m'estava enfadant fins que vaig deduir que era culpa de les anses. Efectivament, en teixir les cadenetes de les anses cal fer-les molt i molt soltes per mantenir el diàmetre inicial.

I no en vaig tenir prou amb les cistelletes. Amb aquest color verd herba tan fresc, vaig trobar que hi faltava alguna cosa. Així que vaig optar per fer aquestes margarides de ganxet, amb el patró del llibre 100 minifiguras tejidas a ganchillo de Kamuran Simsek. I el resultat m'encanta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada