28 de juliol de 2014

Vols fer la Pippi Langstrump de ganxet?


Una nina de la Pippi Langstrump era un bon regal per a ma germana, que de petita n'era molt fan. I la proposta del blog Amigurumis Fan Club és molt divertida. Aquí en teniu el resultat, després d'algunes modificacions. Sssssst...! Ma germana encara no l'ha vista.

Sembla difícil i, de fet, amb el patró davant, costa entendre com teixir el cabell i les botes. Però amb la peça entre mans, tot quadra. A més, a Amigurumis Fan Club hi ha un tutorial per fer el cabell i un altre tutorial per fer les botes. Per cert, no t'oblidis de fer els cordons de les botes amb una mica de fil negre.

Quant a les modificacions, n'he fet algunes de substancials en el cos, en el vestit i en el cabell. D'una banda, he fet el cos i les calcetes d'una sola peça. A més, he optat per fer-les de color blanc, encara que certament la Pippi Langstrump les portava de color verd, com proposa Amigurumis Fan Club.

D'altra banda, el vestit em quedava massa ample i tampoc no acabava d'entendre com fer els tirants. A més, en el disseny original el vestit porta dues butxaques vermelles amb uns quadrets blancs, que no em vaig veure amb cor de fer. Ah, i un cop vaig cosir la primera butxaca, ja em va agradar el resultat, suposo que perquè em va semblar que no calia fer un disseny tan simètric amb dues butxaques.

Per acabar, les modificacions en el cabell van ser obligades perquè la base em quedava molt i molt baldera. En la meva proposta la base del cabell és més aviat justa i cal posar-la amb una mica de traça però, potser a causa del gruix del fil o del ganxet que utilitzo, el resultat del patró original no em convencia.

També he fet algunes modificacions mínimes en els braços i en les cames. A més, tot i que els patrons del blog Amigurumis Fan Club són fantàstics, a mi personalment em costa entendre'n el plantejament, de l'útima filera a la primera. Així que durant el procés he necessitat prendre les meves notes. Tot plegat ho trobaràs en aquest enllaç.


Capítol a part mereixen els detalls brodats de la cara. Com ja he comentat en algun altre post, per brodar detalls amb precisió utilitzo fil de perlé Finca del núm. 5. Ja em va agradar la idea d'Amigurumis Fan Club de brodar les pestanyes, però en començar, casualment, se'm va acudir utilitzar com a pestanya el fil sobrant d'entrada i també el de sortida. Un altre truc: per evitar que amb el temps els fils quedin esborrifats jo hi he aplicat una barreja de cola i aigua, més o menys al 50%, per endurir-los. I per fer una boca somrient, un altre truc que no he trobat que ningú expliqui, però que és habitual veure en amigurumis si es fa un zoom a la foto, és brodar la mitja circumferència i després fixar-la amb una puntadeta just a la meitat. Sí, a la foto és gairebé invisible. Amb el que no m'he atrevit tampoc és amb les pigues. La veritat és que no tenia un fil d'un color adequat però de tota manera em sembla molt difícil brodar unes pigues. I tu, t'hi atreveixes?

2 comentaris:

  1. Moltes gracies Descabdello per avisar-nos!!!
    Em flipat molt amb el teu post, ...no tinc paraules, ...molt bona feina!!!
    Esperem que a la teva germana li hagi agradat molt. ;)
    Una forta abraçada,
    Judit

    ResponElimina
    Respostes
    1. :))))) Moltes gràcies. La veritat és que a ma germana li va encantar.

      Elimina