13 d’agost del 2018

Set i ganxet

A mi el que em va són els amigurumis: dubtar si poso els ulls aquí o allà, decidir com cuso els braços, provar de fer la cua més curta o més llarga... En canvi, m'estressa molt fer peces de roba. I això que a banda d'algun coll de ganxet, n'he fet ben poques: només vaig fer un top per a la meva germana i vaig patir molt. Prendre mides; calcular si el fil serà suficient; emprovar, desfer i tornar a emprovar... I entre un extrem i l'altre, és a dir, entre els amigurumis i les peces de roba, poca cosa: algun estoig, més d'un moneder i diversos projectes amb drapet. I és que si amb les peces de roba m'estresso, amb els complements m'avorreixo una mica.

Però aquesta vegada tenia un encàrrec també de la meva germana, que pel que sembla és la que sempre em fa sortir de la meva zona de confort: uns posagots en forma de fruites. La idea és seva. Per cert, molt encertada en aquest mesos d'estiu, de calor i de set. I la veritat és que no m'he avorrit pas tant!


He optat per una síndria, una llimona, una poma i un kiwi. És clar que havien de ser fruites rodones, per la qual cosa vaig descartar per exemple la pera o l'alvocat. L'altra qüestió de pes en la meva decisió era la varietat de colors i formes. Per això he descartat també la maduixa i la taronja.


Tot i que potser en les fotos no s'aprecia del tot, els meus posagots estan compostos de dues peces circulars. Crec que no és el més habitual, però l'altre problema que tinc si el que faig no és un amigurumi a banda d'estressar-me i avorrir-me és que no sé què fer amb els fils sobrants. En un amigurumi tots els fils i nusos queden ben amagats, però en altres peces no sé com fer-ho per aconseguir un bon acabat, sobretot quan hi ha diferents colors o brodats, com en aquest cas. Així que ho vaig resoldre amb una altra peça circular al cul, com si fos la pell de la fruita.

En realitat el patró no té cap secret, a excepció potser de l'última filera de la poma, però per si et ve de gust posar color a la teva taula aquí tens el patró a punt per descarregar-te'l.


Ah! I si ma germana vol més posagots, ja he pensat en algunes fruites més originals, com un préssec i una pitahaya. Què et sembla?

12 comentaris:

  1. These are really cute, thank you for sharing the patterns at The Really Crafty Link Party. Pinned.

    ResponElimina
  2. Preciosos y coloridos posavasos!
    Besos.

    ResponElimina
  3. Son chulísimos y súper alegres. Te quedaron ideales. A mí también me pasa eso de que no sé cómo esconder los hilos, pero tu solución es perfecta. Qué bien que tu hermana te haga salir de tu zona de confort de vez en cuando. Si el resultado es así de chulo espero que lo siga haciendo de vez en cuando. Me apunto el patrón de estos posavasos. Muchas gracias.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias a ti, Leti. Eres un amor. El resultado compensa, y más aún si te parecen chulos mis posavasos, pero por qué no se conformará mi hermana con un amigurumi? Jajaja. Bicos.

      Elimina
  4. M'encanten, pillo el patró i a veure si tinc temps de fer-los. Dobles queden molt millor acabats i tenen més cos, així que un encert.

    Gràcies guapa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu, Glòria! Són senzills i ràpids de fer. Així que a veure si t'hi animes. Un petonàs.

      Elimina
  5. Preciosos! seguro que tu hermana sigue haciendo más encargos.
    Y que buena idea la del círculo extra para esconder hilos!!!
    Un beso wapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, gracias, Anni. Yo que creía que era la única ganchillera del mundo preocupada por cómo esconder los hilos y fíjate. Un besazo.

      Elimina
  6. Respostes
    1. Gracias, Ana! Corre, que se acaba el tiempo de los refrescos! Jejeje. Un beso.

      Elimina