9 d’agost del 2021

La tècnica craquelé i la solitud

Fa molt de temps que no publico una entrada sobre altres projectes craft, més enllà del ganxet. Però això no vol dir que no continuï fent experiments com aquest, amb chalk paint i la tècnica craquelé.

L'objectiu era pintar dos pots de fusta de forma hexagonal de la casa Artemio que pots comprar en molts webs de manualitats. Sí, dos. Llavors per què només n'hi ha un a la foto? Doncs perquè, tal com descobriràs si continues llegint, la tècnica craquelé no és un dels meus punts forts. 

Però anem a pams. Aquesta tècnica consisteix a aplicar un vernís especial per crear esquerdes a la pintura i donar-hi un aspecte envellit. Només necessites dos colors de chalk paint que contrastin i el vernís craquelé. Pel que fa als colors jo vaig triar els tons Ibiza salt i Pacific island de La Pajarita.

El procediment, en principi, és senzill. Primer cal pintar l'objecte amb un dels dos colors, i, un cop assecada aquesta capa, aplicar-hi el vernís craquelé, en el meu cas també de La Pajarita. L'últim pas és fer l'última capa de pintura amb el color restant, que és la capa que s'esquerdarà en contacte amb el vernís ja assecat. 

El problema és que aquesta última capa ha de ser molt ràpida perquè l'efecte craquelé és immediat. És a dir, si un cop passada la brotxa per una zona s'hi torna a passar, no només desapareix l'efecte craquelé sinó que l'acabat és desastrós. Precisament per això fer aquesta última capa em va semblar dificilíssim.

La meva primera idea era fer un pot amb la base en Ibiza salt i l'acabat en Pacific island i l'altre a la inversa, però com pots deduir només el primer dels pots va sobreviure a l'experiment. Vaig tornar-ho a intentar diverses vegades amb el segon pot, que era el més petit i el que havia de tenir l'acabat en Ibiza salt, però al final vaig desistir i m'he quedat amb un pot solitari. 

No crec que repeteixi amb aquesta tècnica, que m'ha donat molts maldecaps i pocs resultats, però per si vols saber-ne més aquí tens el tutorial de Paspartú que he seguit.

I a tu, t'agrada experimentar amb noves tècniques?

4 comentaris:

  1. Te ha quedado genial!!!
    Yo la verdad es que no salgo del ganchillo... soy un poco aburrida... jejeje
    Creo que me "tira para atrás" tener que hacerme con materiales... y no tener una habitación para mi... jejeje
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Claro, como material para hacer ganchillo tienes de sobra... Jajaja. Bueno, no necesitas mucho material para un proyecto pero sí, tener un espacio propio es importante. Y como el resultado es bastante mediocre, voy a centrarme en el ganchillo, igual que tú. 😉 Muaks!

      Elimina
  2. El craquelado es una técnica que me encanta y me entristece que no te haya salido como tú querías,no abandones en el empeño,ya ves que los resultados son preciosos!!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, es que yo no tengo tus manos, Pilar! Seguiré experimentando con la pintura chalk paint, pero el craquelé no me ha convencido... 😅 Un beso!

      Elimina