15 de maig del 2023

Celebrant el Dia Mundial de les Abelles

El 20 de maig és el Dia Mundial de les Abelles. Sí, ja sabem que hi ha dies per a tot, des del Dia Internacional del Croissant, que és el 30 de gener, fins al Dia Mundial dels Mitjons Perduts, que va ser el 9 de maig. Però el cert és que el Dia Mundial de les Abelles, que té per objectiu conscienciar sobre la importància de preservar les abelles i altres pol·linitzadors, és més important del que sembla si tenim en compte que un 70 % dels cultius del món es pol·linitizen gràcies a aquests insectes amb mala fama però imprescindibles per a la humanitat.

Tot això només és una excusa per presentar-te aquest amigurumi, disseny de Ligne Rétro, que em va semblar molt original. 


Un cop acabada la meva abella, em vaig adonar que no és pas tan original: un cap ben gros, unes antenes gracioses, el cos de ratlles... En tot cas, potser destaca el tòrax pelut que distingeix, entre altres coses, les abelles de les vespes.

Per al tòrax, la dissenyadora proposa utilitzar el fil Diablo de Hobbii per cert, el mateix que suggeria Lulu Compotine per fer el cabell de l'Hortense–. En el meu cas, vaig fer servir una resta de Savanna de la casa Max Gründl que vaig comprar fa gairebé vuit anys al Handmade Festival Barcelona i que em va anar de perles per fer la cabellera d'aquest lleó. Amb això vull dir que fas bé de guardar, com jo, totes les restes de fil. Crec que no hi havia millor projecte que l'abella per als tot just dos metres que em quedaven d'aquest fil de fantasia.

Això sí, he fet alguns canvis en l'arquitectura. En el patró original, cal tancar el cap i el cos, col·locar entremig una peça circular teixida en el meu cas amb Savanna en el color 02 i llavors cosir les tres peces entre si. Estaràs d'acord amb mi que teixir peces tancades ja d'entrada és difícil, més encara si l'equació inclou una tercera peça i, a sobre, peluda. Així que vaig optar per procediments més simples: vaig tancar el cap, vaig cosir el cos al cap i vaig fer una mena de bandana amb el fil de fantasia.

Tampoc vaig seguir el patró per fer les ales. Em van semblar difícils, petites i complicades de cosir. No em facis gaire cas. Em sol passar que començo seguint els patrons fil per randa i, al final, vaig més a la meva, segurament perquè n'estic cansada. La qüestió és que vaig improvisar unes ales, potser no gaire realistes per a un entomòleg expert però que no em van donar maldecaps.

Ah, i per si tens a casa un entomòleg expert, t'asseguro que la meva abella té fibló, encara que no s'aprecia a la foto. La veritat és que, amb un amigurumi de potes raquítiques que no es pot mantenir dret amb cap dels trucs haguts i per haver, la sessió de fotos se'm va complicar i em vaig conformar, com sempre em passa sigui per un motiu o per un altre, amb una única foto mitjanament decent.

Al costat de l'abella, em va semblar imprescindible teixir una flor. D'entre les mil i una opcions possibles, vaig triar aquesta anèmona de O recuncho de Jei. I no, no és pas tan complicada com les ales que ni tan sols vaig provar de teixir. T'asseguro que el patró gratuït d'aquesta dissenyadora gallega, coneguda pels seus amigurumis en miniatura, és una autèntica obra d'enginyeria amb un resultat espectacular.

I tu, com celebraràs el Dia Mundial de les Abelles?

16 comentaris:

  1. Qué monada Judith!!!!
    Me gusta mucho cómo te ha quedado... casi más que la original... Es que tiene una expresión genial!
    Yo la foto la veo perfecta... parece que está volando...
    Me he quedado sorprendida de que el patrón pida cerrar todas las piezas... cómo las coserá luego?
    No conocía esta flor... y es preciosa... me pasaré a ver el patrón!
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. La flor es preciosa, sí! Y el patrón de O recuncho de Jei, genial! En cuanto a la abejita, y dejando a un lado el tórax peludo, es bastante fácil. Pero a quién se le ocurre coser piezas cerradas!?!? Con lo complicado que es! Para la foto no tenía muchas opciones porque con esas patitas escuchimizadas no se tenía en pie... Menos mal que con una flor todo parece más bonito... 😅 Muaks!

      Elimina
  2. Es tan bonita! Y con su florecilla y todo para que pueda libar y seguir dándonos rica miel!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí! Primero iba a usar una flor real para la foto, pero esta anémona de ganchillo es taaan bonita... Un beso, Pilar!

      Elimina
  3. ¡Ha quedado preciosa!
    Me encanta el resultado, Judith
    Besitos

    ResponElimina
  4. Se me había escapado esta abejita!!! Te ha quedado preciosa y alegre con esa flor tan primaveral!!!
    Besitos fuertes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es lo que tienen las abejas, que vuelan... Jejeje. Gracias, Marta! La flor no podía faltar, no? 😉

      Elimina
  5. Hola! ens encanta com t'ha queda't aquesta abella, es una preciositat! petons :)

    ResponElimina
  6. Como es que se me habia pasado estan linda abejita!! Te ha quedado muy dulce!
    Besos

    ResponElimina
  7. Me parece muy muy bonita! y tiene una carita que quizá hasta me va a convencer de que ni pica😁
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Vamos a dejarla tranquilita para que haga su trabajo de polinizadora y no nos pique... Un beso, Ani!

      Elimina