29 de gener del 2018

Els porgs, protagonistes de l'última entrega de 'Star Wars'

Tot i que no soc ni de bon tros una friki d'Star Wars, no em desagrada aquesta saga cinematogràfica. El Sr. Descabdello és un gran aficionat a la ciència-ficció i, entre totes les pel·lícules de culte que m'ha tocat veure, Star Wars sempre em diverteix. 

En l'anterior entrega, El despertar de la força, vam conèixer el robot BB-8, que va tenir la seva versió amigurumi. En aquesta ocasió, a Els últims jedi, les rialles van a càrrec de les monges gripau però sobretot dels porgs, unes petites aus que tenen una certa semblança als hàmsters i als pingüins.

En sortir del cinema, ja estava visualitzant els porgs en versió amigurumi i, tot i que no hi ha gaires patrons a la xarxa, el de The Geeky Hooker complia tots els meus requisits: petit ja saps que odio els amigurumis de més de 20 cm, graciós hi ha algun porg amigurumi a la xarxa que més aviat fa por i gratuït últimament gasto massa en patrons i llibres. Dit i fet, aquí tens la meva bandada de porgs.


Els porgs són unes aus que habiten Ahch-To, el planeta on s'ha retirat Luke Skywalker. En una de les primeres escenes de la pel·lícula en Chewbacca per poc se'n cruspeix un i al final ja l'acompanyen pilotant el Falcó Mil·lenari. Ups, això és un espòiler, no? El més curiós és la revelació que els porgs, que no tenen cap paper transcendental en la línia argumental, van ser creats per no haver d'eliminar digitalment la gran munió de moixons, concretament de frarets, que viuen a l'illa irlandesa on es rodava la pel·lícula. La solució, doncs, va ser integrar-los com un personatge més. D'això se'n diu trobar solucions creatives; sí, senyor.

Però tornem al ganxet. Malgrat que he fet algunes modificacions en les ales i les potes, el patró és genial. I amb el truc que vaig descobrir amb l'Audrey Gazelle, ni el jacquard ni el tapestry ja no tenen secrets. 


Només em sap greu que amb els porgs estic acabant el meu últim cabdell de Nilo, en el color 375, que és una mena de safrà. Tinc tres tons més de carabassa però Lanas Stop ha tancat i no trobo un color similar a aquest. Ja veus que teixir porgs és addictiu però com ho faré quan s'acabi aquest cabdell? I tu, quants tons de carabassa necessites?

10 comentaris:

  1. Que chuloooo, yo aún no he visto la película, pero la veremos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Algunos fans de Star Wars detestan a los porgs, pero la verdad es que son muy graciosos. Ya me contarás. Un beso.

      Elimina
  2. Uy qué monos!!!
    La verdad es que no he visto ni una peli de la saga... *.* pero estos bichitos son de lo mas graciosos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Ya veo que no te va la ciencia ficción. Gracias, Ana.

      Elimina
  3. m'han encantat els porgs! A la pel·lícula vaig riure molt amb la relació que tenien amb el Chewbacca els ullets amb els que se'l miraven perquè no se'ls mengés. Doncs això del color és una "merda" però segur que trobaràs algun altre color que tot i no ser el mateix et doni un resultat semblant! Adaptar-se al nou taronja quin remei. Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per fi algú que ha vist la pel·lícula i que va riure tant com jo. Gràcies, Mabel. Pel que fa al meu cabdell de color carabassa, encara me’n queda una resta... El meu tresor... Hihihi.

      Elimina
  4. M'encanten!! Quan vam veure la pel·li, el primer que vam fer al sortir amb la meva parella va ser buscar aquests animalons a Internet jajaja T'han quedat xulíssims! Moltes gràcies per l'enllaç. Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahaha. Doncs jo encara no havia acabat la pel·lícula que ja me'ls imaginava en versió amigurumi. Gràcies per la visita i un petó.

      Elimina
  5. Ya eres una profesional del tapestry! que curiosos estos gumis, y me ha encantado la historia de porqué aparecen en la peli...no soy seguidora, pero las curiosidades de las cosas y su porqué, siempre me gusta saber! un besazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Profesional no, pero ahora ya me atrevo con todo. Gracias, Ani. Besooos.

      Elimina