25 de febrer del 2019

Un nou experiment

Com si no n'hagués tingut prou amb la meva Ranta Scarf, que tot i tenir-me enamorada m'ha fet desistir de tornar a emprendre un projecte de mitja, avui torno amb un altre experiment. En aquest cas, però, el projecte ha sigut a la inversa: en el primer cas, em vaig enamorar de la Ranta Scarf i em vaig embrancar a fer mitja i, en canvi, en aquest cas em vaig trobar amb el material i em vaig haver d'empescar algun projecte per utilitzar-lo. La qüestió és que tancava una merceria del barri i em van oferir una ganga: tres cabdells de Merinazo de Rosas Crafts per 20 euros quan un de sol val a la vora 40 euros. I, és clar, no vaig poder resistir la temptació, tot i que no tenia cap projecte en ment. 

I per casa han estat fins ara els tres cabdells, amb l'agreujant que ni tan sols són del mateix color: un és rosa i dos són marrons. Per si no coneixes aquest material, és una llana merina natural XXL que s'ha de teixir amb les mans o amb agulles del número 35, que ni m'imagino com de grosses deuen ser. La qüestió és que un dia, davant de l'aparador d'una botiga de decoració, la Ruth, la meva neboda de 16 anys, es va enamorar d'un coixí de color rosa pal i jo automàticament vaig pensar en el meu cabdell rosa de Merinazo. Ja fa temps que la Ruth no vol saber res d'amigurumis, tal com et vaig explicar quan et vaig presentar l'aneguet amb el seu osset de peluix. Així que li vaig explicar la idea i li va encantar. I jo, contenta com un gínjol d'haver trobat un projecte que li agradés. 

Dit i fet, en una tarda vaig fer el coixí amb aquest tutorial de Miss DIY. Això sí, vaig acabar amb mal d'esquena i una mica de mal humor. 


El tutorial està molt bé. A més, el gran avantatge és que no cal cosir cap costura. Però el resultat és bastant lluny de la perfecció. En primer lloc, per la inexperiència teixint amb les mans i, en segon lloc, perquè potser el material no era el més adequat: Miss DIY utilitza per al seu coixí un material molt més rígid, el big cotton, quan la llana XXL és molt més flonja i suau. Entre tot això i una tensió poc adequada, vaig estar a punt de desfer el coixí, però la veritat és que el Merinazo és un material bastant delicat i no hauria suportat el procés de desfer i tornar a teixir. Així que la Ruth s'ha hagut de conformar amb aquest primer experiment és una manera de dir perquè en realitat li va agradar molt– i jo he hagut de superar el meu afany gairebé patològic de perfeccionisme. 

Ah! I encara em queden els dos cabdells marrons i alguna resta del cabdell rosa. Encara no sé què en faré però espero millorar aquest resultat. Alguna idea?

Juliol de 2022: Actualment aquest producte de Rosas Crafts no està disponible.

8 comentaris:

  1. Doncs no serà perfecte però en foto es veu molt bonic i el fet de teixirlo amb les mans em sembla tota una experiència. Segur que el proper et quedarà perfecte... tot és qüestió de pràctica. una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Mabel! D'això se'n diu ser positiva! ;)

      Elimina
  2. Hija... yo creo que està perfecto!!!! Y me encanta el color... Ya estoy deseando ver lo que haces con los marrones!
    Besitos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Qué va a estar perfecto...! Todavía estoy pensando qué hacer con los ovillos en color marrón pero nadie me da ideas... :( A ver qué se me ocurre. Muaks!

      Elimina
  3. Bonito proyecto...si a tu sobri le gustó, no se puede pedir más.
    Agujas del 35? No he visto en mi vida tal cosa!
    El tono es precioso, y se ve que tiene buena calidad, y como dicen nuestras amigas tejedoras del otro lado del charco...tejes muy parejo!
    Visto el grosor, yo me haría una mantita para el sofa con las marrones...ya nos contarás.
    Un besazo guapísima.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Yo tampoco he visto en mi vida agujas del 35 pero es lo que viene en las instrucciones. Con los otros ovillos la opción que tiene más números es la manta de sofá. Veremos si me atrevo. Gracias, Ani. Y besos.

      Elimina
  4. Esas oportunidades laneras hay que aprovecharlas. Tú puedes decir lo que quieres pero yo lo veo perfecto, te quedó estupendo y seguro que a tu sobrina le gusta mucho más de lo que tú te crees.

    Que no es tan rígido como el del tutorial. ¿Que más da? Así es más mullidito y amoroso. El color es una pasada y seguro que El marrón también es espectacular. No se para cuanto dan dos ovillo porque nunca usé esa lana. ¿Agujas de 35? ¿Eso existe? Puedes echar un vistazo a los tuyos de bufandas y si te llegan esos dos ovillos combinados con el resto de rosa una mantita quedaría genial. ¿Te imagina una tarde de sofá, peli y manta acurrucada en esa lana? Seguro que es una pasada.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. La verdad es que mi sobrina está encantada. Menos mal! Una manta es una gran idea pero de momento he guardado los dos ovillos marrones en el armario hasta el próximo invierno o hasta que encuentre agujas del 35... Jajaja! Gracias, Leti!

      Elimina