24 de febrer del 2020

La meva obsessió per les guineus

Ja ho he tornat a fer. Només uns mesos enrere et presentava la família Zorrito i avui torno amb una altra guineu, en aquest cas disseny de Hello Lady Ellie.


Potser pensaràs que no n'hi ha per tant i que això no es pot titllar d'obsessió, però és que abans d'aquestes guineus també hi ha hagut en Henry J. Fox de Pica Pau, la guineu de peluix de la pel·lícula d'animació El petit príncep i la guineu amiga de l'Anna de Teules Verdes, en aquest cas disseny meu. No he fet un rànquing de guineus versus gats però és probable que hi hagi un empat.

I per què aquesta obsessió? No ho sé del cert, però com t'he dit altres vegades sospito que té molt a veure amb les metàfores de la guineu a El petit príncep de Saint-Exupéry. No em puc resisitir, un cop més, a citar-ne un fragment: "Si em domestiques, tindrem necessitat l'un de l'altre. Tu seràs per a mi únic al món. Jo seré per a tu única al món".

Però tornem al ganxet. La Karlina Luo, la dissenyadora, és del Japó, bressol dels amigurumis. Potser per això aquesta guineu té les formes i la simplicitat pròpies de la tècnica amigurumi. I jo encara l'he simplificat més perquè ni tan sols li he fet la bufanda original.

El patró és perfecte. Tot i això, he fet alguns canvis; per exemple, a les orelles i als braços. Ah! I a la cua he utilitzat el punt espigat, que vaig aprendre amb Gallimelmas i el seu patró de la família Zorrito. El que menys m'ha agradat és que, a les fileres finals del cos, totes les disminucions es concentren al mateix lloc, amb la qual cosa són poc discretes, però també he anat improvisant perquè no es notessin tant.

I a tu, t'agraden les guineus? I el més important, tens alguna obsessió amigurumi?

10 comentaris:

  1. Jajaja, esa frase de El Principito se la podría aplicar a mis gatos (yo soy muy de gatos =^^=). Pero los zorros también me producen ternura, es un animal precioso. No me extraña que los hayas "inmortalizado" tantas veces en ganchillo.
    Te quedó monísimo (perdón, zorrísimo¡¡¡¡)
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Gracias, Gema! Yo también adoro a los gatos. En realidad, no comprendo a quien dice que son ariscos: mi gata es tan cariñosa que a veces le digo que tiene que independizarse! Jajaja. Un beso!

      Elimina
  2. Me encantan los zorros y quizás también influida por el mismo pasaje del libro,tienen un encanto especial,y más si es tan bonito como éste tuyo!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí? Ya veo que ese libro tiene muchas fans. Gracias, Pilar! Muaks!

      Elimina
  3. jajajajaja, qué bueno lo del ranking de zorros versus gato, creo que te lo voy a hacer yo a ver qué sale. ¿Sabías que yo no he hecho ningún zorro nunca? Algún gato sí que ha caído, pero más bien pocos y creo que siempre con el mismo patrón.

    Pobrecilla, mira que no hacerle la bufanda, ¿pero no ves que aun hace frío? Se te va a resfriar. Aun así, con resfriado y todo, te ha quedado chulísima la zorrita.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oye, pues he echado cuentas y ganan los gatos 7 a 5. Jajaja. Así que si buscas ideas... Cómo puede ser que nunca hayas tejido un zorro? Yo creo que tienes que ponerle remedio! Entre todos los que yo he tejido, te aconsejo la família Zorrito de Galimelmas. Es un amor! Ah, y de frío nada! Aquí llevamos 15 días rozando los 20 ºC! Así que las bufandas sólo a primera hora y depende del día, que esto no es Galicia. ;) Un beso, Leti, y gracias por pasar.

      Elimina
  4. Me encanta!!!
    No conocía a esta diseñadora... y me gusta mucho!!!
    Yo creo que la busfanda le vendría bien... que todaía hace fresquito... no? al menos por aquí...
    Yo tengo 3 entradas de zorros... pero creo que dentro de poco habrá una más... este patrón lo pongo en la lista... y cerquita de la cabecera... jejeje
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí? Me alegro de haberte descubierto a Hello Lady Ellie. Ya te dije en Instagram que es muy tu estilo, no? Ya estoy impaciente por ver tu zorrito. Mientras, yo ya tengo en la cola a la conejita del vestido rosa y al ratoncito. Jajaja! Muaks!

      Elimina