7 de maig del 2018

La meva muntanya

Ja fa un any que, de sobte, em va venir una idea al cap. Immediatament vaig agafar la llibreta que sempre tinc al costat de la butaca en la qual habitualment faig ganxet i la vaig dibuixar.

No sé per què em va venir aquella idea just en aquell moment, però sí que sé que estava inspirada, per una banda, en les muntanyes que envolten el Baix Camp i el color peculiar que tenen en la distància i, per l'altra, en els núvols que de vegades es queden quiets als cims i a les carenes. De petita, i encara ara, albirar aquestes muntanyes, més concretament la mola de Colldejou, era senyal d'estar arribant a casa.

Des de llavors, he fet, desfet, comptat, apuntat, esborrat, corregit, maquetat, traduït, fotografiat, editat... i una pila més de participis per poder publicar aquest patró a Etsy, que com sempre està disponible en català, en espanyol i en anglès.


La idea era precisament aquesta: una muntanya amb el cim nevat i amb uns núvols encaixables. Hi va haver moments difícils, com transformar aquells núvols dibuixats en una peça de ganxet. I en el procés de disseny van aparèixer també l'arc de Sant Martí i unes flors al peu de la muntanya.




En aquesta ocasió, en la recta final del procés, he tingut la sort de comptar amb l'ajuda i els suggeriments d'algunes col·legues d'Instagram: @superwooly, @carolitagr, @pirugurumi i @aestonetes. Moltes gràcies, Lidia, Carolina, Garazi i Laia.

El resultat de tot plegat és un PDF de 12 pàgines amb més de 25 fotos del procés que se suma a la resta de patrons disponibles a la meva botiga d'Etsy. Sí, no soc gaire productiva. De fet, fins ara només he publicat dos patrons prèmium per any: el 2016 van ser la papallona i la libèl·lula i el 2017 en Berndt i la Judy, els monstres.

A veure si en el que queda d'any m'espavilo i enllesteixo els patrons d'en Rainbow, el faune que vaig presentar al concurs d'Amigurumi patterns, i un altre amigurumi, relacionat amb Harry Potter, que vaig dissenyar per regalar a una fan de la saga. De moment, però, només he fet els primers passos del procés: fer, desfer, comptar, apuntar, esborrar i corregir. A veure si ben aviat trobo el moment per continuar.

11 comentaris:

  1. Qué PRECIOSIDAD Judith!!!
    Me he quedado con la boca abierta… enamorada… *.*

    ResponElimina
  2. Una idea preciosa! y llevarla a tres dimensiones en ganchillo me ha parecido una pasada, y encima te ha quedado "cuqui"
    Resultado...un amigurumi precioso y con una bonita historia detrás.Felicidades por este nuevo trabajo.
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eso es lo mejor del mundo de los amigurumis, no? Conseguir que una idea o un dibujo se convierta en algo tangible gracias al ganchillo y el hilo. Mil gracias, Ani.

      Elimina
  3. Tus patrones me parecen super originales, pero lo malo de tener una tienda, es que tienes que hacer lo que te piden. Cada vez que intento hacer algún patrón mio ,o distinto, me piden otra cosa distinta ,y como la pasta manda ...😥😥😥

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uf, a mí me aburre soberanamente hacer siempre lo mismo. Por eso creo que hay que encontrar tiempo para hacer también lo que a una le apetece. No todo va a ser ganar pasta... ;) Gracias por la visita, Vicky.

      Elimina
  4. Ohhh a mi m'has deixat enamorada! m'encanta. Em sembla super original. A més això que no ets productiva ho dius tu...si no pares quieta! Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Mabel. Ets un sol! És veritat que absolutament cada dia dedico una estona a fer ganxet però has de reconèixer que soc lenta dissenyant els meus patrons: el primer prototip de la muntanya el vaig fer abans de l’estiu passat! Hahaha. Un petó.

      Elimina
  5. Es una pasada, super bonita!! Yo estoy deseando tener un hueco para poder hacerla, creo que es un regalo ideal para que los niños jueguen, así se divertirán al mismo tiempo que aprenden.

    Preciosa Judith! De verdad!
    Y el fauno... muero de ganas de que lo hagas... pero mucho!!!!! Me enamoré de él nada más verlo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, gracias, Stefy. Ya estoy impaciente por ver tu versión de la montaña. En cuanto al fauno, sigue esperando las fotos del paso a paso, pero prometo tenerlo listo este verano. Saber que mueres de ganas por tener el patrón disponible me ha dado el empujoncito que faltaba. ;) Muak!

      Elimina
    2. Pues me alegra darte ese empujón!! A mi me enamoró en cuanto lo vi! 😍

      Elimina