17 d’abril del 2017

A punt per Sant Jordi

Aquest any sí. Aquest drac tan tendre em va robar el cor ja el Sant Jordi de l'any 2014. Finalment, després d'esperar-ho amb candeletes, l'any passat Lanukas en va publicar el patró, però només dos dies abans de Sant Jordi. Aaarrrggghhh! Evidentment no vaig tenir temps però aquest any sí, aquest any no hi ha excusa.

El patró és, de fet, l'adaptació d'un patró en rus, però crec que la versió en rus està incompleta i en realitat l'adaptació de Lanukas és cent vegades millor. Malgrat això, he hagut de fer algunes modificacions als braços i a les potes, més que res perquè la meva tècnica per fer puff stitch és bastant precària. 


La modificació més evident són les ales. Aquesta, però, no va ser per qüestions de tècnica sinó per gust. Hi vaig incorporar les ales de Toothless, el drac negre i desdentegat de la pel·lícula Com ensinistrar un drac. Ah! A més, el meu drac no té orelles. No sé per què, però em distreien. I l'últim canvi és la cresta de color carabassa, que aporta un toc de color.


També he experimentat amb el drac la tècnica per donar color a les galtes d'El duende de los hilos. No m'hi havia atrevit mai i com a molt optava per brodar les galtes en rosa però la idea del retolador em va agradar. Dit i fet. Em vaig comprar un retolador Copic Ciao -i em va costar perquè me'ls hauria comprat tots- i el vaig estrenar per fer les galtes del meu drac. A la foto no s'aprecien gaire, però la idea és genial.


A un drac de Sant Jordi no li podia faltar una rosa. En aquest cas, el patró és tot un clàssic de Lanas y ovillos. Un altre any, prometo completar el conjunt amb un cavaller i una princesa. Bon Sant Jordi!



20 comentaris:

  1. Què bonic! M'encanta el drac i la rosa. Això ja fa olor de sant jordi. Per cert m'agrada molt el toc a les galtes amb el retolador li donen al drac un punt més dolcet. Una abraçada guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Mabel. Ja hi ha ganes de Sant Jordi, veritat? Sempre m’ha fet por això de maquillar les galtes dels amigurumis però crec que l'opció del retolador dona bon resultat.

      Elimina
  2. Ohhh es precioso tu dragón!!! y esa cresta naranja le da un toque muy molón...la carita es de lo más tierna y los coloretes te han quedado muy bien.
    El conjunto con la rosa es de 10.
    Este año, un san Jordi muy amigurumi :-))
    Un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Síííí. Ya sabes: todo tiene su versión amigurumi. Mil gracias por los piropos. Eres un amor.

      Elimina
  3. Sí, sí i sí, és molt dolcet! Si Sant Jordi s'hagués topat amb ell, s'haguessin fet col.legues, impossible matar-lo. Jo també l'he teixit, però no he estat tan atrevida amb els colors!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahaha. Jo també crec que no hauria estat capaç de matar-lo. Ja estic impacient per veure el teu drac!

      Elimina
  4. Me encanta!!!Y la ultima foto es GENIAL!!!
    Tengo que probar este dragon...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues sí, este patrón de Lanukas es fantástico y muy original. A mí también me encanta la última foto. Jajaja.

      Elimina
  5. imposible hacer la cresta... uf... podrías echar una mano?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karen. Supongo que lo que te resulta difícil es hacer la cadena inicial de puntos bajos. Es verdad que no hay ninguna guía para hacer esta cadena desde la cola hasta la cabeza y puede que quede un pelín torcida. Pero es que no hay otra forma. Sólo se me ocurre que hagas la cresta independiente a partir de un número de cadenetas múltiple de tres y que luego la cosas al dragón. Ya me contarás cómo te va.

      Elimina
  6. Hola! M'agradaria saber si puc comprar el drac amb la Rosa i si el podeu enviar a l'adreça que ús donaré per a que arribi per Sant Jordi, i també quin preu té. Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Em sap greu però en la situació actual no faig enviaments. A banda que com tothom estic confinada, sempre faig els enviaments a través de Correus, que ara mateix només fa serveis mínims. Quan la situació es normalitzi, ja saps on trobar-me. Gràcies de tota manera!

      Elimina
  7. Hola! Tinc un dubte amb el patró. Després de la v9, diu doblegar la peça, i unir amb pr. No entenc que vol dir , perquè després a la v10 continua teixint ... Moltes gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Justament això és la clau del patró, Susana. En aquest punt has de fer el punt invisible que t'indica el patró, de manera que la peça es divideix en dues parts. Llavors has de continuar teixint per fer el cap, però només tens 24 punts, i després ja reincorporaràs el fil a l'altra meitat per fer el coll, en els 12 punts restants. Tant de bo t'ho hagi aclarit... Sembla complicat però tu confia en les indicacions del patró. Bon Sant Jordi!

      Elimina
  8. Crec que mes o menys ho he entès. Però t envio un mail amb una foto perquè si és com penso, he de desfer una part. Moltes gràcies !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perfecte! Envia'm la foto a descabdello@gmail.com. Encantada d'intentar ajudar-te!

      Elimina
  9. Hola..fa tot just mig any que he descobert aquests ninos i ja estic viciada..els faig per la meva néta de 2 anyets i li encanten..m he atrevit amb el drac i m està costat entendre el cap..però després de desfer lo dues vegades crec que ja el tinc..però voldria preguntar te: es el mateix començar la ronda amb pb i després fer els aug.o dism.corresponents..que fer primer els aug.o dism.i després els pb??..canvia alguna cosa del patró??..es que tots els patrons que he fet fins ara comencen primer amb pbi la seriació corresponent..però aquest comença a l inrevés i m equivoco moltes vegades..puc fer ho com a mi en va bé?? Gràcies per la resposta!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Benvinguda al club de les addictes als amigurumis! Hehehe. És veritat que el cap no és fàcil, però si n'has tret l'entrellat ja veuràs que el resultat és molt original! Pel que fa al dubte que em planteges, a mi em passa com a tu: tinc el costum de fer primer els punts baixos que correspongui i després l'augment o la disminució. De fet, crec que és el més habitual. Així que sí, i tant, pots fer-ho com et vagi millor. Diverteix-te amb el drac, Lourdes! ;) Una abraçada.

      Elimina
  10. Raquel Marqués Calafell18 d’abril del 2022, a les 10:36

    Bon diia!
    M'encanta el patró de Lanukas, però tinc un problema al fer el cap, no entenc què hem d'unir amb pr només començar...

    Em podries ajudar?? ����☺️

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Raquel. La veritat és que l'arquitectura del cap i el cos és bastant original i per això costa una mica d'entendre. La meva recomanació és que confiïs en el patró i segueixis les indicacions fil per randa. Per començar, has de fer les fileres 1-9. Després, has de fer el punt invisible que t'indica el patró, de manera que la peça es divideix en dues parts. Llavors has de continuar teixint per fer el cap, però només tens 24 punts, i després ja reincorporaràs el fil a l'altra meitat per fer el coll, en els 12 punts restants. Sembla complicat però t’asseguro que no ho és. Tinc algunes fotos del procés. Si vols que te les enviï em pots escriure a descabdello@gmail.com. Bon Sant Jordi!

      Elimina