5 de novembre del 2018

Les papallones nocturnes o la bellesa més enllà de l'aparença

Segur que coneixes els dissenys de Little Owlet. En el cas de les dissenyadores amb un estil tan marcat com la Marina Kolmykova, acostumo a comprar només un patró perquè m'avorreix fer amigurumis massa similars. I no va ser ni la guineu ni el cérvol, tot i que tinc debilitat per aquests animals del bosc, sinó que em vaig decidir per aquesta papallona nocturna, ves a saber per què.


El patró és senzill i perfecte, però hi vaig trobar a faltar fotos del procés. Sí que hi ha enllaços a alguns vídeos, però no hi ha ni una sola foto! Durant el procés vaig tenir els meus dubtes: una estructura molt simple, uns ulls molt petits i separats, només tres puntades per brodar el musell i uns tocs de retolador tèxtil Alpino... Res feia preveure un resultat adorable. Però al final tot adquireix sentit. 

Les ales em van donar més d'un mal de cap. Primer, molt valenta jo, vaig voler fer-les de roba. Fins i tot vaig comprar uns retalls de color groc molt bonics. Però em quedaven petites, perquè el patró no està pensat per cosir dues cares i després girar la peça. Això deixant de banda la poca consistència que tenien les ales de roba i un resultat molt millorable a causa de la meva poca destresa a l'hora de cosir. Així que vaig tornar a la proposta original i les vaig fer de feltre. Fàcil i amb un resultat sorprenent.

Encara em quedava pendent la bufanda. El patró proposa fer-la de mitja. Ja hi som! Just ara n'estic aprenent i espero sorprendre't ben aviat amb la meva primera peça feta de mitja, però no tenia ni material ni agulles adequades per fer la bufanda. A més, per què se suposa que qui sap fer ganxet també sap fer mitja? Amb tot plegat havia de buscar una solució i se'm va acudir fer un i-cord de ganxet seguint el tutorial de Lanas y ovillos. M'encanta la tècnica, que és hipnòtica, i crec que el resultat no està malament.

Però deixa'm tornar al començament. M'estava preguntant per què vaig triar aquesta papallona nocturna entre molts altres dissenys. No et faré una classe de biologia perquè no en tinc ni idea i, googlejant, el món de les papallones em sembla molt complex; només et diré que n'hi ha més de 160.000 espècies, la majoria de les quals són papallones nocturnes. Tot i haver-hi tants milers d'espècies, 10 o 15 vegades més que de papallones diürnes, ens passen desapercebudes. Potser, tal com va escriure la Montserrat Roig a L'òpera quotidiana (1982), "la gent no hi pren interès perquè només es fixa en l'aparença".

Juliol de 2022: Actualment, a causa de les sancions a Rússia, Little Owlet no té a la venda els seus patrons.

4 comentaris:

  1. Pues muy bonita tu mariposa nocturna!!!

    Cómo te entiendo al leer los comentarios sobre el patrón... cuando abro uno y veo que no tiene fotos... uf... sudores fríos... jejeje
    También huyo de los que mezclan ganchillo y punto... jajaja

    En fin... te ha quedado preciosa, con una carita súper tierna... y las alas me encantan!!!

    Besos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Ana! No las tenía todas conmigo durante el proceso. A mí me entran sudores fríos con las técnicas alternativas. Y esta mariposa, con el punto y el fieltro, se lleva la palma. Así que me alegro de haber superado tu test! ;) Muaaak!

      Elimina
  2. Será que tu también eres algo nocturna je je...el caso es que te ha quedado requetebién, y con esos tonos y fondo tan apropiados para esta época, me encanta!
    Ya me contarás lo de media, que yo tampoco tengo experiencia! el cordón si, y me gusta mucho como le queda a tu mariposilla, muy moderna ella!
    Muaks!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. No, para nada! Soy muy mañanera! Mil gracias, Ani. En cuanto a mi proyecto de media, calceta o dos agujas (por cierto, por qué hay tantos nombres posibles para referirse a esta técnica que me relaja tan poco?), todavía está a medias. Así que creo que me va a pillar el frío con el proyecto sin acabar. Pppfff! Y ya va a ser el segundo año. Jajaja.

      Elimina