18 de maig del 2020

Qui fos un camaleó...

Qui fos un camaleó... No per tenir escates, ni una llengua llarga i enganxosa sinó per la seva capacitat d'adaptar-se al medi. Com tothom sap, aquests rèptils es mimetitzen amb l'entorn i canvien de color en només uns segons quan se senten amenaçats. Jo, avui, voldria tenir la seva capacitat d'adaptació. Total, a aquest camaleó amigurumi, un altre disseny amb el segell inconfusible de Superwooly, no li fa falta perquè res no l'amenaça.


He tingut l'oportunitat de testar aquest patró per una sèrie de coincidències. Fa unes setmanes, mentre enllestia un caragol amigurumi també disseny de Superwooly, li vaig escriure per comentar-li una indicació que no em quadrava. Xerrant, xerrant, li vaig confessar que estava enamorada del camaleó, del qual la Lidia ja havia publicat alguna foto a Instagram. Va ser llavors que em va proposar testar-ne el patró i vet aquí el resultat. De moment, Superwooly està fent venda privada a través d'Instagram però ben aviat posarà el patró a la venda a Etsy.

El resultat és aquest camaleó divertidíssim, molt estil Superwooly, entre altres coses per aquests ulls enormes. En resum, és un patró genial per fer un amigurumi diferent. Ara bé, he suat una mica. De fet, un dels suggeriments que li vaig fer després de testar el patró va ser qualificar-lo almenys de dificultat intermèdia i no baixa, com constava en la primera versió del patró. Curiosament, però, la dificultat no són els punts ni el patró en si la base és la de sempre: anell màgic, punts baixos i algun punt alt sinó l'enginyeria de la cua i de les potes.

És veritat que ara, en foto, la cua no sembla tan difícil: una peça llarga i estreta. En tot cas, la dificultat és teixir més de deu fileres de només 6 punts amb un filferro ja a l'interior. Les potes, en canvi, ja són una altra història, sobretot perquè per fer-les l'habilitat amb el ganxet no serveix per a res. Cal dir que la Lidia dona indicacions molt precises sobre com modelar l'estructura de filferrro i com folrar-la després amb fil, però del dit al fet... Tot això empitjora si a més una és perfeccionista com jo i no s'acontenta amb el primer intent. Però només cal una mica de paciència i repetir el procés unes quantes vegades per aconseguir unes potes que podràs manipular perquè el camaleó s'agafi fort a la seva branca. 

Quant als colors, he optat per un verd bastant convencional. Superwooly proposa fer unes ratlles de colors al llom de camaleó. Jo ho vaig descartar però després em faltava una mica de color, cosa que vaig voler contrarestar amb aquestes berrugues.

Tornant a l'actualitat, crec que aquestes últimes setmanes tothom ha descobert la seva gran capacitat d'adaptació però l'haurem de desenvolupar més encara per enfrontar-nos al que s'anomena la nova normalitat. Tota una contradicció des del meu punt de vista. Si és normal, no pot ser nou. I viceversa. A més, he de reconèixer que en aquesta muntanya russa de sensacions això de muntanya russa és un dir perquè generalment vaig de la preocupació a l'estabilitat però mai arribo a l'eufòria últimament tinc l'ànim baix. Però intento centrar-me en coses positives i adaptar-me als canvis, talment com un camaleó. I a tu, encara et queda capacitat d'adaptació?

12 comentaris:

  1. Qué chulo el camaleón!!!
    Es verdad que las patas parecen complicadas... pero te han quedado PERFECTAS!
    Una antigua jefa siempre me decía: o te adaptas o te extingues... jejeje...
    La verdad es que los cambios siempre son complicados… pero poco a poco lo vamos a conseguir!
    Un besote y mucho ánimo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bueno, perfectas no. Pero si las miras de lejos... Jajaja. Gracias, Ana. Me ha encantado la frase lapidaria de tu jefa. A ver si la recuerdo cuando vuelva a tener el ánimo bajo. Un beso grande!

      Elimina
  2. es muy gracioso este camaleon, aunque fijate que cuando lo he visto he pensado."uff que patas" ..yo creo que en estos momentos estamos todos un poco desconcertados viviendo entre la incertidumbre y la "normalidad" y esto conlleva estados animicos diferentes a cada momento..pero bueno, todo pasara de una u otra forma , asi que mucho animo y a seguir tejiendo cosas chulis.un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, las patas, María! Qué tortura! Jajaja. Gracias por los ánimos. Afortunadamente, el ganchillo es nuestra mejor terapia, verdad? Muaks!

      Elimina
  3. Que camaleón mas monísimo!!!! Me encanta con esos ojazos, y el verde que le has puesto me chifla, jajaja. Ehemm, ehemm, nivel intermedio? con patas y cola incluidas? A mi esas cositas tan estrechas es que me sacan de casillas y como también soy perfeccionista a matar...pues ni te cuento. Dime que las patas no están hechas con gancho, porfiiiii, me duelen los ojos solo de pensar que eso tan estrechisimo se teje, espero que use otro método para hacerlas, me parece deducir que las forras con hilo pero no me queda claro del todo si es sin gancho, jeje.
    Besote!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Noooo! Las patas se hacen con una estructura de alambre que luego se forra con hilo. Pero aún así yo también creo que lo de nivel intermedio se queda corto. Gracias, Ayla! Y bienvenida al club de las perfeccionistas! Qué agonía, verdad? Jajajaja. Un beso!

      Elimina
  4. Hola Judith. Nunca he tejido un patrón de esta diseñadora, aunque tengo pendiente una Frida que me llama mucho la atención. Es cierto que tiene un estilo muy original y divertido. El tema de las patas del camaleón parece laborioso, pero creo que lo has solucionado muy bien. Y las verruguitas rosas le quedan genial. Me gusta mucho.
    Un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí, los diseños de Superwooly son siempre divertidos! Qué ilusión que te gusten las verruguitas y sobre todo el acabado de las patas, porque sudé lo mío! Jajaja. Gracias por pasar, Sonia. Un abrazo!

      Elimina
  5. Después del caracol estuve viendo el resto de diseños de de Superwooly, son chulísimos, algunos los conocía y otros no, claro, pero me gustan prácticamente todos y esos grandes ojos, que son su sello de identidad, me fascinan. Este camaleón no parece nada sencillo, la verdad, tiene varios detalles que llaman la atención y que si te paras a pensar cómo habría que hacerlos... pero te ha quedado ideal, no hay reto que se te resista.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Leti! Aunque debo confesar que este reto me hizo sudar un rato largo. Esos ojos marca Superwooly hipnotizan, verdad? Jajaja. La verdad es que sus diseños son muy divertidos. Un beso!

      Elimina
  6. Me había perdido yo éste precioso y simpático camaleón! Me encanta,tan verde,tan genial!!
    Besos.

    ResponElimina