14 de juny del 2021

Des de la jungla

Des de la jungla i precisament quan comencen els dies calorosos i tot just som a mitjans de juny!arriba en Mambo, aquest mico dissenyat per Lilleliis.

Com ja t'he dit altres vegades, els amigurumis d'aquesta dissenyadora d'Estònia amb més de 30.000 vendes només a Etsy no m'havien cridat gaire l'atenció fins que vaig descobrir aquesta col·lecció d'animals amb una peça de roba cosida a les potes que dona molt de joc. Ja vaig fer uns mesos enrere l'elefanta Lucy i ara m'he decidit per en Mambo, el mico.

Per sort, i després de l'experiència amb l'elefanta, el procés per fer les potes ha sigut molt més fàcil, sobretot perquè em vaig guardar la plantilla de cartró per fer les peces de roba. Tot i així, la tècnica del paper termoadhesiu és entretinguda fer la silueta, tallar, planxar...– i encara no domino el punt de festó. Però el resultat, amb aquest retalls amb un estampat inspirat en la jungla, m'encanta.

De fet, el disseny és genial. El que més m'admira és el musell d'en Mambo, que està fet amb dues peces senzilles i sense cap dificultat però que en canvi és molt original. A això em refereixo quan parlo de la relació dificultat-encant. I és que, per a mi, una bona dissenyadora és aquella que aconsegueix un bon resultat amb una dificultat raonable.

Només he tingut un problema i no té cap relació amb el patró sinó amb els ulls de seguretat, que són una mica més grossos del que voldria. En realitat, jo havia triat uns ulls de 10 mm però el piu era massa curt tenint en compte que havia de travessar dues peces de ganxet: el cap i el contorn de l'ull. Així que vaig haver de fer servir aquests ulls de 12 mm, que són d'un altre fabricant i que tenen el piu més llarg. I és que això dels ulls de seguretat mereixeria un capítol a banda qualitat, preu, punt de venda... però avui no tinc temps d'obrir aquest meló.

Ja tinc un altre d'aquests animalons de Lilleliis a la llista, però encara hauràs d'esperar uns mesos per conèixer-lo. Serà just quan comenci el fred. Endevines quin deu ser?

8 comentaris:

  1. Que bonito y tierno esta tu changuito, me encanta la tela que le pusiste en las patas!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Diana! Tenía un retal de esa tela y pensé que le vendría genial...

      Elimina
  2. muy muy bonito este monito!!! de esta diseñadora he tejido el oso cumpleañero y tengo varios patrones suyos, como no, de ositos jaja; la verdad es que me gustan mucho sus patrones.un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mí nunca me había llamado mucho la atención esta diseñadora pero la verdad es que me encantan sus patrones. Cualquier día me animo con el osito. 😉 Un beso, María!

      Elimina
  3. Te ha quedado genial, Judith. Estoy de acuerdo contigo, una buena diseñadora consigue resultados buenos y llamativos sin que la dificultad sea tal que parezca que en vez de hacer un amigurumi estás subiendo el Everest.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Me ha gustado la metáfora de subir el Everest! Odio cuando un diseño es un obstáculo tras otro... Gracias por la visita, Leti!

      Elimina
  4. Me parece muy simpático el monito y el detalle de la tela en las patitas te ha quedado genial!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Pilar! A mí la costura siempre me da bastante pereza, pero la verdad es que estos retales de tela en las patitas son la clave del patrón. Un beso!

      Elimina