28 de setembre del 2020

La Lucy, una elefanta presumida

La Lucy és una elefanta molt presumida. I ja pot presumir, ja, amb el que m'ha costat fer aquestes peces de roba per a les potes... És un disseny de Lilleliis, que és tot un referent en el món dels amigurumis. He de confessar que a mi mai m'havia cridat gaire l'atenció aquesta dissenyadora d'Estònia, potser perquè els seus amigurumis són molt infantils, però aquesta elefanta em va enamorar. 

El patró és fantàstic. I és que l'experiència és un grau. L'únic canvi que hi he fet és teixir unes flors més petites que les que proposa el disseny original.

En un primer moment em va sorprendre que aquest patró estigués qualificat de nivell avançat: a banda d'una trompa bastant original, l'arquitectura d'aquest amigurumi sembla força clàssica. Però quan va ser l'hora de fer les potes vaig entendre el perquè del nivell avançat.

He perdut el compte però crec que en vaig fer sis prototipus fins que vaig aconseguir dues potes similars i acceptables. Per començar, la base no es fa en espiral sinó que s'ha de tancar cada filera amb un punt invisible i començar la següent amb una cadeneta. I per a mi, que he après a fer ganxet amb la tècnica amigurumi, això és un problema: el prototipus 1 no em quadrava amb el patró i els prototipus 2 i 3 em van quedar diferents. Així doncs, tocava fer el prototipus 4 a veure si coincidia amb el 2 o el 3.

Un cop superat el primer escull, em vaig haver de barallar amb el paper termoadhesiu que vaig estrenar per fer l'os Bjorn. I és que ja no em recordava que cal planxar-lo per les dues cares: primer per fixar el paper a la roba i, després, per fixar la peça de roba al seu lloc definitiu, en aquest cas a la base de les potes. En aquest procés, vaig destrossar el prototipus 3.

Però encara quedava un pas fonamental: cosir les peces de roba amb punt de festó. Després de mirar un parell  de tutorials a You Tube m'hi vaig atrevir, però a mig fer em vaig adonar que no havia triat bé el fil. Quan vaig comprar aquesta roba de floretes de color morat sí, la foto no li fa justícia, vaig triar un fil a conjunt, però el resultat no tenia cap gràcia. Aleshores se'm va acudir que havia de cosir-les amb un fil que contrastés, per la qual cosa finalment vaig optar per aquest color salmó del mateix to que algunes de les floretes de l'estampat. I sí, aquest va ser el moment en què vaig descartar el prototipus 4.

Malgrat la meva epopeia, m'encanta aquesta elefanta presumida. I si em decideixo a fer els seus col·legues el mico i el lleó, crec que ja tindré el procés per la mà. A més, m'he guardat la plantilla de cartró per fer les peces de roba per a les potes.

Ah! Per si t'estàs preguntant el mateix que em vaig preguntar jo, sí, algunes femelles d'elefant tenen ullals. Concretament, les femelles de l'elefant africà, mentre que en el cas dels elefants asiàtics només solen tenir-ne els mascles. Ho sabies?

12 comentaris:

  1. Sí que te has peleado con el patrón, más bien con las patas, pero el resultado ha sido magnífico! La elefantita es una preciosidad! y el toque de la tela le da una apariencia muy dulce, la tela es muy bonita y combina muy bien!
    Muy buen dato el de los colmillos!!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, Pilar! Es que lo de la costura se me da muy mal! Jajaja. Pero estoy contenta con el resultado! Muchas gracias! Lo de los colmillos me intrigaba. Por eso busqué información. Erróneamente, siempre había creído que solo los machos tienen colmillos. Y ya ves que no... Un beso!

      Elimina
  2. Es preciosa Judith!!!
    La vi en IG y me enamoró...
    A mi Lilleliis me gusta mucho... ya he perdido la cuenta de cuántos ositos y conejos he tejido con su patrón... aunque las patas siempre me han dado problemas...
    Por qué usaste papel termoadhesivo?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Ana! Yo creo que me animé con este patrón porque siempre me encantan tus ositos y tus conejitos con esos parches de tela en las patas. Lo que no recordaba es que también te dieran problemas... Yo tuve que repetirlas, igual que una novata! Jajaja. Lo del papel termoadhesivo me lo aconsejaron en la mercería. Así la tela no se deshilacha y además al coserla no se mueve, de manera que el punto de festón es solo decorativo. Tú no lo usas, no? A lo mejor me he complicado la vida... Jajaja. Pero el resultado me gusta! Ya sabes que no soy mucho de ositos y conejitos. Pero a lo mejor repito con un mono muy gracioso. A ver si las patas se me dan un poco mejor... Muaks!

      Elimina
  3. Hola judith...creo sinceramente que todos estos avatares son simplemente para una cosa....para mejorar!
    En tu caso es dificil porque ya eres una experta del amigurumi, pero está claro que siempre se siguen aprendiendo cosillas.
    Es preciosa, y yo que soy una enamorada de los gumis infantiles como dices....pues que decirte...me a enamorao tu elefanta!
    Un besete.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Por supuesto, Ani! De cada diseñadora se aprende! Pero en lo que a coser se refiere me queda toooodo por aprender! Jajaja! Si en unos años consigo en costura el nivel que he conseguido en ganchillo en el mismo tiempo, me doy con un canto en los dientes. Lo malo es que de momento ya voy atrasada... Jajaja! Pero, bueno, no desisto... Un beso, preciosa!

      Elimina
  4. Hola Judith,
    Que decir aparte que he muerto de amor por tu elefantita, jajajaja, pero que rebonita es.
    Vaya odisea no? :O :O, pues yo la verdad que así viéndola me dices que es para experto y pregunto por qué? jajajaja. No sé, engaña mucho porque parece muy fácil :P
    Ohhh vas a hacer a sus compis de selva, jajaja, deseando conocerlos también :P
    Besote!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo mismo pensé yo, Ayla! Pero es que lo complicado son las patas: recortar, coser... O sea, todo lo que no tiene que ver con el ganchillo. Si me decido y tejo a sus colegas de la selva, espero que te enamoren igual que esta elefantita. Muaks!

      Elimina
  5. no he tejido ningun patron de esta diseñadora; a primera vista no me parece de nivel avanzado, pero si a ti que eres mega experta te ha resultado complejo hacer las patas, no quiero imaginarme a mi misma tejiendo un gumi de ella jajaja;el papel termoadhesivo a mi principalmente me sirve para evitar que la tela se deshilache, aunque la verdad cuando pongo apliques a los gumis no suelo utilizarlo, solo lo coso a punto feston..a pesar de las dificultades tejedoras, la elefantita te ha quedado mega kuki..me encanta su trompa ;un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No, no lo parece! En realidad la dificultad está en los parches de tela y no en el patrón en si. Y nada de experta! No sabes cuántas veces me siento aún como una novata. Jajaja. Es lo que tiene ser autodidacta... Muchas gracias, María! Besos

      Elimina
  6. Pues no, no sabía eso de los colmillos, pero está bien aprender cosas nuevas. Por cierto, me encanta la elefantita presumida, es una preciosidad. dio algo de lata, sí, pero el resultado merece sin duda la pena.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que ya sabes que lo de coser no es lo mío... Jejeje. Pero tienes razón en que merece la pena. Ya he repetido con el mono y pronto vendrá algún otro animalito de la colección! 😉 Un beso, Leti!

      Elimina