12 d’octubre del 2020

En Bart, el ratpenat

A aquest ratpenat no li agraden ni els insectes ni la sang. Li agraden els cupcakes! Es diu Bart i és el meu nou disseny amigurumi, ja disponible a Etsy. En total, 10 pàgines amb més de 35 fotos del pas a pas, com sempre en català però també en espanyol i anglès.

Quan et vaig presentar en Keanu, el koala que adora els koales, vaig prometre que no trigaria un any a publicar el meu pròxim patró prèmium. De fet, ja el tenia en ment. I no he trigat un any, no, sinó més encara: concretament, un any i un mes! I és que posar un patró a la venda requereix el seu temps. No és tant el disseny, que en realitat és la part més divertida, sinó tot el que segueix després: essencialment, fer fotos del pas a pas, editar-les, escriure el patró en tres llengües, maquetar-lo... Hi dedico tant de temps que acabo publicant només un patró prèmium a l'any. 

Tornant a en Bart, feia temps que volia fer un ratpenat i com que no trobava cap ratpenat amigurumi que em fes el pes tocava posar a treballar la imaginació. El primer pas és fer algun dibuix i, després, intentar traslladar-lo a 3D amb fil i ganxet. Però he de confessar que els dibuixos són per a mi només un punt de partida. Després, el fil agafa vida pròpia i el resultat mai és fidel a l'esborrany inicial. 

En aquest amigurumi, les formes poc convencionals tornen a ser protagonistes. A més de les ales i el nas, que jo tenia molt clars en la meva imaginació però que no va ser fàcil idear, la clau d'aquest patró és esculpir els ulls. Al llarg d'aquests anys fent amigurumis, he vist alguns tutorials i he fracassat moltes vegades en aquest procés. De fet, crec que algunes dissenyadores es guarden el secret. Així que en aquest patró he intentat explicar a bastament aquesta tècnica. Segur que cadascú té el seu truc però jo m'he centrat en el que a mi em funciona.

Pel que fa als colors, els tenia decidits molt abans del primer esborrany: el negre rentat de Tex Cotton i el rosa pal de Cotton Nature 3.5, sempre fidel a Hilaturas LM.

Així que si busques algun amigurumi per Halloween o senzillament busques un ratpenat grassonet amb cara de "M'has enxampat!", en Bart t'està esperant.

Mentrestant, jo tinc en ment un parell de dissenys més, però seran gratuïts. I alguna altra idea em balla pel cap. Però aquest cop no em poso terminis que sempre incompleixo. Tot arribarà... Et quedes per veure-ho? 

10 comentaris:

  1. nunca habia visto un murcielago tan tierno y bonito!
    Besos

    ResponElimina
  2. Me gusta así tan gordito y simpático, se ve que es un murciélago feliz!!!!
    Besos.

    ResponElimina
  3. Desde luego no es convencional, jajaja, mira que comer cupcakes, que golosillo, jiji. Así está él de gordito, pero resulta muy simpático y ese color de lana parece hecho adrede para él :P
    Menudo trabajazo y encima en tres idiomas.
    Besote!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, es un goloso, Ayla! Me alegro de que te caiga simpático! ;) Gracias y un beso!

      Elimina
  4. Jejeje... qué gracioso Bart!!!
    Me encanta la expresión que tiene!
    Y el diseño de las alas es genial!!!
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué ilusión que te guste el diseño de las alas! En cuanto a la expresión, yo tenía otra idea pero el hilo tiene vida propia! Jajaja! Gracias, Ana! Muaks!

      Elimina
  5. me encanta la carita que tiene y sobretodo su nariz; un murcielaguito simpaticon y gordiko 100% achuchable.un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué ilusión que te guste, María! En realidad has destacado todo lo que quería conseguir! Un beso grande!

      Elimina