22 de gener del 2024

En No Face, en versió amigurumi

Ja vaig avançar que en els amigurumis d'aquest mes la combinació de blanc i negre tindria un protagonisme especial. El que no et vaig advertir és que em falta temps per a tot. No cal que el dia tingui més hores, que no ho resistiria. Però potser si la setmana tingués més dies... 

Així doncs, vaig tard però compleixo la promesa amb aquest disseny gratuït que trobaràs al compte d'Instagram de Crochet Art by Mau. Es tracta de Kaonashi o No Face, un personatge de la pel·lícula El viaje de Chihiro, produïda pel mític Studio Ghibli i guanyadora d'un Oscar el 2002.

En No Face és una ombra negra amb màscara. Segons els experts en la filmografia de Hayao Miyazaki, el director d'aquest clàssic de l'anime japonès, en No Face és un esperit que representa les persones que no troben el seu lloc al món i que busquen desesperadament la seva identitat.

Analitzar El viaje de Chihiro, una pel·lícula entre la màgia, la fantasia i el surrealisme amb mil i una metàfores, seria molt complicat. Per això val més que em centri en el patró de Crochet Art by Mau, una ganxetaire poc coneguda amb alguns patrons gratuïts.

Feia temps que buscava un patró d'aquest personatge misteriós i vaig ensopegar amb aquest disseny per casualitat. Malgrat no ser res de l'altre món, em van agradar la simplicitat i la mida 34 fileres per al cos amb un diàmetre màxim de 28 punts.

La clau, evidentment, és la traça que puguis tenir a brodar la màscara, més encara tenint en compte la mida. En el meu cas, tenir el projecte aparcat i decidir-me a brodar un dia, amb calma i una mica d'inspiració, va ser un encert i no estic gens descontenta amb el resultat.

En No Face aprèn a fer mitja al llarg de la pel·lícula amb un cabdell vermell. Tot i que sempre dic que no m'agrada fer mitja, volia representar-lo, igual que Crochet Art by Mau, concentrat en la seva nova afició. Al capdavall, teixir i fer ganxet, tot i que les eines siguin diferents, són processos bastant similars.

La proposta del patró original és simular el teixit amb una peça quadrada de ganxet però jo ho vaig voler fer com cal. Això sí, a escala i, per tant, amb dos escuradents. I si ja em resulta difícil amb les agulles de fer mitja, imagina't amb els escuradents... Però s'ha de reconèixer que és la cirereta del pastís per rematar aquesta versió amigurumi d'en No Face.

I tu, coneixies aquest esperit aficionat a teixir?

4 comentaris:

  1. Me encanta Miyazaki.... creo que he visto todas sus películas!!!
    Te ha quedado un No-Face genial... aunque debo reconocer que no es uno de mis personajes favoritos...
    Impresionante el trabajo a dos agujas!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jejeje! Ya sabía yo que eras fan de Ghibli! A mí me hipnotizó No Face... Es mi personaje preferido de ‘El viaje de Chihiro’, sin duda. En cuanto al trabajo a dos agujas, me divertí con los palillos pero tengo claro que, a cualquier escala, es mucho más pesado que el ganchillo... Gracias, Ana! Muaks!

      Elimina
  2. Es alucinante, Judith, resulta que El viaje de Chihiro es una de las películas favoritas de mi hija y en casa oigo mucho hablar de Studio Ghibli, hasta tiene una colección de postales en una caja chulísima de todas las películas.

    Te ha quedado genial. Negro, dices que te costó el tejido a dos palillos, pero hacer el muñeco en negro me parece mucho más doloroso.

    Te diré que lo ha visto mi hija y ha flipado, ya me ha pedido uno, claro.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues anímate! Si escoges este patrón el tamaño final es de unos 12 cm, con lo cual lo de tejer en negro es asumible! Tienes que hacer feliz a esa fan de Ghibli... Jejeje... Bicos!

      Elimina