12 de febrer del 2024

De races i amigurumis

Tot i que ja saps que jo soc més de gats, quan Cutie Me Store va posar a la venda aquest disseny va anar directe a la meva llista d'amigurumis pendents. 

És un gos de la raça teckel, també anomenada dachsund. Vaja, un gos salsitxa de tot la vida. Però no és pas la raça el que va determinar la tria d'aquest disseny. Jo, que sempre he tingut gats rescatats del carrer, soc una ferma defensora de l'adopció i no pas de comprar un cadell a un criador. Més aviat suposo que em van enamorar aquesta mirada tristoia i el jersei de ratlles.

A més, després de descobrir aquesta dissenyadora ucraïnesa amb un ruquet que vaig qualificar d'obra d'enginyeria, comprar un patró de Cutie Me Store era tota una garantia.

Efectivament el patró no em va decebre. Per exemple, el jersei li queda com un guant. El més destacable d'aquest disseny, però, és la divertida arquitectura del cos i de les potes. Això sí, com que l'Anna Khramova també s'ha apuntat a la moda del punt baix en X és una epidèmia, tu! en algunes fileres cal redistribuir els augments o les disminucions per mantenir la forma del disseny original.

El que em va sorprendre i negativament són les indicacions per començar peces amb una cadeneta d'inici, com és el cas de les potes i les orelles. Com qualsevol ganxetaire sap, en una cadeneta inicial de cinc punts la primera no és operativa i només es pot teixir en les quatre restants. Per tant és impossible fer tres punts, un augment triple a l'extrem, tres punts més i acabar amb un altre augment triple. No surten els números. 

Finalment, i després de desfer i comptar un parell de vegades, vaig entendre que no era que jo m'estigués equivocant sinó que Cutie Me Store considera l'última cadeneta com si en fossin dues, de manera que en comptabilitza quatre en cada costat, i que el que calia fer en realitat eren tres punts, un augment quàdruple a l'extrem, dos punts més i un augment triple per acabar. Suposo... 

El meu teckel és, com diria un expert en aquesta raça, negre i foc, colors que en la meva versió s'han convertit en gris marengo el meu as a la màniga per evitar el negre i mostassa. Però, si ets de les que s'acovardeixen davant de la tècnica jacquard, no et preocupis: Cutie Me Store proposa també l'opció de fer un teckel de color xocolata.

Sigui com sigui, malgrat preferir els gats, els animals rescatats i els patrons en punt baix en V, aquest teckel compleix tots els estàndards tant de la raça com del disseny amigurumi. No t'ho sembla?

6 comentaris:

  1. Es una monada!!!!
    Tiene un expresión tan tierna....
    Me has dejado pensando con lo de la cadena de inicio.... hasta he cogido papel para hacer la cuenta... y no... no sale... jejeje
    Lo del punto en X es una epidemia!!!
    Voy a ver más cositas de esta chica!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Epidemia total! Jajaja! A mí me volvió loca con la cadeneta de inicio pero la verdad es que tiene diseños muy originales y su técnica para hacer animales a cuatro patas es impecable! Gracias, Ana! Muaks!

      Elimina
  2. Oooh, qué preciosidad de perro salchicha, y qué carita de bueno tiene, sí. Lo de las explicaciones que nos comentas, aarrrggg, cuando pasa qué lío, ¿eh? Menos mal que la mayoría de las veces damos con la clave del "error", pero algunos patrones o explicaciones no hay quien los coja ;))) Imagino, por lo que nos comentas, que en este caso a la diseñadora se le pasó poner el número de puntos exacto para la cadeneta.

    *Besos de colores*

    ResponElimina
    Respostes
    1. La verdad es que no suelo tener quejas de esta diseñadora pero con lo de la cadeneta de inicio me la lió parda! Jajaja! Y tiene carita de bueno, sí!!! Gracias, Maricarmen! Un beso!

      Elimina
  3. Por supuesto que cumple con todo, no podía ser de otra forma. Me encanta cómo te ha quedado. ¿De verdad el jersey le quedó bien a la primera y sin modificaciones? Ese patrón es para enmarcar, jeje.

    Me encanta.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. A la primera!!! Jajaja! No suele pasar, es cierto. Pero a veces suena la flauta. Gracias, Leti! Bicos!

      Elimina