2 de juny del 2018

Quatre anys descabdellant

No un, ni dos ni tres. Avui fa quatre anys que vaig estrenar aquest blog. Vaig ser bastant temerària ja que només feia uns mesos que m'havia aficionat al ganxet. Suposo que com totes, quan ara veig els meus primers amigurumis, la majoria a partir de patrons gratuïts i molt coneguts, soc conscient que no n'hi havia pas per obrir un blog. Però vaig tenir la necessitat de dir-hi la meva.

Des d'aleshores, a més de diversos canvis en el disseny del blog, cada any m'he plantejat algun repte: el primer any vaig començar a dissenyar els meus amigurumis, el segon any vaig obrir una botiga a Etsy i el tercer any vaig fer el salt a Instagram. I enguany? Doncs enguany no tinc cap repte per endavant. I no és pas falta d'entusiasme sinó que vull invertir aquest entusiasme a consolidar les fites aconseguides. És a dir, dissenyar amigurumis, per compartir-ne els patrons gratuïtament o per posar-los a la venda a Etsy, i barallar-me amb l'algoritme d'Instagram.

A més, vull mantenir la freqüència de publicacions al blog com a màxim, cada 15 dies, visitar assíduament amigues, conegudes i saludades de la blogosfera  tot i que em sembla que Instagram està matant l'esperit bloguer, continuar experimentant amb altres projectes craft... 

També vull reduir la meva llista d'amigurumis pendents. Crec que en alguna ocasió t'he parlat del meu arxiu d'Excel amb una llista que ara ja deu rondar els 100 registres. Però m'he adonat que alguns dels primers amigurumis que vaig apuntar a la llista i que encara no he fet realitat ja no m'agraden tant. Per això, crec que és el moment de passar un sedàs i incorporar-hi les troballes que he fet darrerament, com Diana Patskun o Yarn Society.

Ah! I també vull muntar novament la meva parada d'amigurumis. Em vaig estrenar fa un parell d'estius amb una sabata i una espardenya, com aquell que diu, vaig repetir l'estiu passat amb una infraestructura bastant més cuidada i enguany, si en tinc l'oportunitat, la idear és muntar la parada en almenys un parell de mercats d'artesania. T'asseguro que cada experiència és genial: des del nen que marxa abraçat al seu núvol, la nena que tria la Frida Kahlo sense saber qui és i l'hi pregunta a sa mare, i el nadó que s'entusiasma amb els colors de la zebra fins a l'adolescent que ve corrent per si ja he venut el talp, la mare que renya sa filla perquè està obsessionada amb les guineus i encara es compra la guineu d'El petit príncep, i la nena que agafa el drac i em pregunta on és la princesa. I enmig de tot això, la meva germana, que normalment m'acompanya, rient-se de mi perquè em fa certa tristesa vendre aquells amigurumis pels quals sento una estima especial.

He passat de puntetes pel repte de l'any passat, que va ser obrir un compte de Descabdello a Instagram. He de confessar que hi estic absolutament enganxada. D'una banda, és una manera genial de descobrir noves dissenyadores i, d'altra banda, tot i el maleït algoritme d'Instagram, és una prova de foc per a cada creació. La qüestió és que, un any després, frego els 1.000 seguidors. No em malinterpretis: no vull seguidors a qualsevol preu sinó seguidors de qualitat, que facin like quan els agrada una foto i que interactuïn. Però crec que és una xifra que s'ha de celebrar. Al ritme de les últimes setmanes, em pensava que aquests quatre anys de blog i el primer any d'Instagram coincidirien amb els 1.000 seguidors, però encara en falten uns quants. De tota manera, previsora com soc, ja tinc la celebració preparada. Així que estigues atenta! Només 17 seguidors més i poso en marxa el sorteig.


Però no puc posar punt final a aquesta entrada sense donar les gràcies a tothom que dona sentit a aquest blog: a les que hi heu passat fugaçment, a les que us hi heu subscrit i més encara a les que heu renovat la subscripció amb l'entrada en vigor del nou reglament europeu de protecció de dades i a les que sempre teniu uns minuts per deixar un comentari. Gràcies a totes per aquests quatre anys i més de 230.000 visites.

24 comentaris:

  1. Muchas felicidades Judith!!! son muchos los logros que cuentas y muy merecidos además!
    Creo que somos muchas las que nos lanzamos a montar un blog con escasos conocimientos, pero después del tiempo, se pueden ver las mejoras gracias al trabajo, la dedicación y cariño que hay detrás.
    Te deseo muchos éxitos más que irán llegando seguro! aunque sufras cada vez que te desprendes de tus maravillas, ánimo y piensa lo feliz que se va su nuevo dueño con algo tan especial en sus manos.
    Y ya no te queda na de na para esa meta que tienes ahora en mente!
    Besotes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Ani! No son grandes logros ni grandes éxitos pero tú, yo y muchas más sabemos todo lo que hay detrás: sobre todo trabajo, dedicación y cariño, como bien dices. Gracias por permitirme compartirlo contigo y por estar siempre ahí.

      Elimina
  2. Moltes però que moltes felicitats! Com passa el temps 4 anys del blog és ben bé una eternitat! Enhorabona per tot el que has aconseguit. Em sembla genial la idea de consolidar allò que ja has aconseguit que se'ns dubte és un gran repte! I 1000 seguidors a la cantonada... esperant veure com ho celebres! Encara que altres plataformes tinguin molt encant el bloc sempre tindrà el seu què! una abraçada i per molts anys més!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes però que moltes gràcies, Mabel. No només per aquest últim comentari sinó per ser-hi sempre encara que no et decideixis mai a fer un amigurumi. Hihihi. Una forta abraçada.

      Elimina
  3. Muitos parabéns, que venham muitos mais anos cheios de lindos trabalhos.

    beijinhos

    ResponElimina
  4. Felicidades por tu cumpleblog!!!. Para no tener proyectos en este cumple tienes unos cuantos, eh?.
    Espero que llegues ya mismo a los 1000 seguidores de Instagram.
    Tal como dices, a mí también me gusta, pero el blog tiene un no sé qué que hace que lo prefiera. De todas formas, te tengo "vigilada" por ambos sitios !!!!.
    Felicidades de nuevo y un beso !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Empecé diciendo que no tenía proyectos y me he venido arriba, no? Jajaja. Muchas gracias, Sonia. Es genial encontrarnos en el blog y también en Instagram. Un besazo.

      Elimina
  5. Muchas felicidades y adelante, no dejes el blog. Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mil gracias, Matilde. De momento aquí estoy, al pie del cañón. ;) Un beso.

      Elimina
  6. Moltes felicitats guapa! gràcies a tu per compartir, jo he fet la castanyera i la ballarina i tinc que dir que amb les teves explicacions són sencilles de fer i queden precioses! ademés atens qualsevol dubte, jo estic molt feliç d'haver anat a parar al teu blog! i aquí em quedo! També et segueixo per instagram aixi no em perdo res... jijiji
    El que dius de les fires és cert....jo aquest any he fet un paradeta amb una amiga que fa costura i ens ho varem passar súper bé! espero repetir algun dia, petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, gràcies, Carmen. A mi em fa feliç que algú faci un amigurumi a partir dels meus patrons. Poc m’ho pensava fa quatre anys. Així que les gràcies te les he de donar jo. Un petó.

      Elimina
  7. Eu não sabia fazer crochê, sempre tive vontade, mas quando conheci os amigurumis foi paixão a primeira vista! Obrigada por nos ajudar a evoluir e melhorar a cada dia. Que venham muitos anos mais de sucesso!

    ResponElimina
    Respostes
    1. O crochê desperta paixões. Bem-vinda, Elisangela, e graças a você.

      Elimina
  8. Hola. Hace relativamente poco descubrí tu blog. Y me encanto tu trabajo. Es muy hermoso. Felicidades. X un año mas y que sean muchos con tantos conocimientos y cosas líneas x hacer. Gracias.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me alegro de que me descubrieras, Mary. Quédate por aquí. ; Gracias y un beso.

      Elimina
  9. ENHORABUENA !!! TIRAR TODO ESO ADELANTE TIENE QUE COSTAR LO SUYO Y TU LO HAS CONSEGUIDO. NO HACE 4 AÑOS QUE TE SIGO, PERO TE PUEDO ASEGURAR QUE DENTRO DE OTROS 4 SEGUIRÉ ESTANDO CONTIGO. MUCHAS GRACIAS. UN GRAN ABRAZO.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me has tocado la fibra, María. Ojalá así sea. Mil gracias y un besazo.

      Elimina
  10. Muchas felicidades preciosa!!
    Madre mía 4 años!!! Uff yo en el blog no llevo ni dos y cada día que pasa tengo menos ganas de actualizar, bueno... no falta de ganas, sino de tiempo, dichoso tiempo!!

    Instagram es uno de los mejores inventos, yo vivo enganchada, aunque vuelvo a lo del tiempo... estos últimos meses estoy muy desaparecida.

    Yo seguiré estando por aquí 4, 5, 6 o 7 años más! todos los que hagan falta, igual no todos los días, pero irme no me voy!!

    ayyy!!! esos patrones!!! yo ya tengo algunos y estoy deseando que llegue noviembre para poder empezarlos!!! Ya sabes... cuando este año bodil/casa nueva/ trabajo nuevo se calme.

    Un besazo enorme preciosa, y a seguir llenando el mundo de cosas bonitas!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí, quédateee! Qué bonito lo dices, Stefy. En cuanto a mis monstruos y mi montaña, estoy impaciente por ver el resultado pero tendré que tener paciencia y esperar a la boda. ;) Mucho ánimo y ojalá encuentres ratitos para ti y para el blog. Mil besos!

      Elimina
  11. wow... enhorabuena!!!
    Por los 4 años y por los retos conseguidos y por los seguidores en IG

    Ya sabes que me encanta tu blog... me chiflan tus amigurumis y alucino con tu dominio de otras técnicas.

    Un besito desde el Congo!!! (por eso no me paso tanto como quisiera...)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, gracias, Ana. Aunque tengo que rebatirte lo del dominio de otras técnicas... Como siempre digo, se trata de cabezonería. Jajaja. En cuanto a tu viaje..., pues sí que te has ido lejos! Seguro que haces una gran labor allí pero ojalá vuelvas pronto a deleitarnos con tus amigurumis. Un besazo y mokolo elamu!

      Elimina
  12. Creo que todas empezamos un poco a lo loco y a la aventura, sin tener mucha idea de nada pero con muchas ganas y sobre todo mucha ilusión. Y eso es lo más importante, la ilusión, porque mientras siga ahí nos impulsará a seguir mejorando, a aprender cosas nuevas, a marcarnos nuevos retos, nuevos objetivos.

    Enhorabuena por estos 4 años y por el fantástico trabajo que haces día a día, por todos esos objetivos cumplidos y los que vendrán.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué razón tienes, Leti! La ilusión es el motor. Muchas gracias y un beso enorme.

      Elimina