15 de gener del 2018

L'Audrey Gazelle i el jacquard

Sí, ho has endevinat. Em vaig comprar Animal friends of Pica Pau tan bon punt va sortir a la venda. De fet, me'l vaig comprar en prevenda, unes setmanes abans que es publiqués. Així com encara no m'he comprat El mundo de Pica Pau, ni sé si me'l compraré, els personatges d'aquest segon llibre, editat per Amigurumi patterns o Meteoor Books, que és el mateix em van robar el cor. En el primer llibre, fora del pingüí, la gavina, el teckel o la girafa, la resta de personatges em semblaven un pèl avorridots: tots amb les potes llargues, el seu jersei de ratlles... Els nous dissenys de Pica Pau, en canvi, em semblen molt divertits. A més, la majoria d'aquests personatges porten alguna peça de roba per vestir-los i desvestir-los, des de gorres, bufandes i guants fins a ponxos, vestits i armilles.


D'entre tots, de seguida vaig tenir clar que el primer havia de ser l'Audrey, la gasela. I és que m'encanten els animals però més encara els de l'Àfrica. De fet, un dels meus plans pendents és fer un safari fotogràfic a Kenya. No sé si mai aconseguiré fer realitat el somni. Ens ha costat anys i panys poder fer reformes a la cuina ara mateix, mentre escric sobre l'Audrey, el Sr. Descabdello es discuteix amb l'electricista a la cuina convertida en zona zero i crec que haurem d'estar uns anys més sense poder fer despeses extraordinàries.

Però deixem el safari i les reformes. Ja tinc a la llista de pendents l'os bru, l'os panda, l'ornitorrinc, el llop, el picot, el fraret, el Jack Russell i potser algun més. Si tots els patrons són tan fantàstics com el de l'Audrey no em cansaré mai d'aquest llibre.


Estava una mica espantada perquè el jacquard i el tapestry tenen un protagonisme fonamental en aquests nous dissenys de Pica Pau i a mi, que soc autodidacta, no sempre em quedava prou bé. Així que abans de posar-m'hi vaig investigar una mica per Internet. Si a tu et passa el mateix estaràs tan contenta com jo de saber que el truc, que vaig descobrir en aquest tutorial d'El duende de los hilos, és facilíssim: només cal teixir a la baga del davant, és a dir, en front loops. Tal com t'ho dic. La pregunta és per què fins ara tothom havia guardat el secret i a mi no m'ho havia dit ningú. Això sí, la peça, teixida en front loops, queda molt menys rígida que de la forma habitual i potser els punts, si no vas amb compte, es poden obrir una mica, però val la pena perquè el resultat és perfecte.

A més, amb el llibre de Pica Pau he après la diferència entre el jacquard i el tapestry. El jacquard és la tècnica per fer canvis de color en una zona concreta: per exemple, a la cara i al musell de la gasela. En canvi, en la tècnica del tapestry s'aplica el mateix sistema però al llarg de tota la filera per crear sanefes. Aquest és el cas de la samarreta de l'Audrey. Així doncs, quina és l'única diferència? Doncs que quan es treballa amb la tècnica del tapestry cal anar arrossegant dins el teixit els fils amb què no es treballa per recuperar-los quan convé. Per contra, en el jacquard, com que la tècnica s'aplica de forma més localitzada, no cal.

I tu, has sucumbit als nous dissenys de Pica Pau?

16 comentaris:

  1. La verdad es hermoso el libro, ya hice a Robin el unicornio y al oso, estoy por comenzar a Jack Russell. Te quedó encantadora !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Sandra. He descartado a Robin porque me parece muy grande, pero coincido contigo en que el oso y el Jack Russell son adorables. Un abrazo.

      Elimina
  2. Me encantaaaa! Al revés que tú yo solo tengo El mundo de Pica Pau y solo hice el pingüino, la verdad que de el segundo hay bastantes personajes que me llaman la atención así que no descarto tenerlo algún día jejejeje. Me encanta el truco del trapestry, me lo apunto!
    Ah y no desesperes nunca se sabe y cumples ese supersueño antes de lo pensado.
    Un besazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, a mí este segundo libro me tiene perdidamente enamorada. Ojalá te lo regalen y yo consiga irme de safari. ;) Un beso, Luna.

      Elimina
  3. Pero mira que es bonita!!! A mi todos los diseños de Pica Pau me encantan, todos!! No sabría por cual empezar. Yo estuve dudando de si comprarlo o no, sabiendo que en marzo sale la versión en castellano, quise esperar... xD veremos a ver si cuando llegue no me quedo sin el...

    Lo del truquito de tejer únicamente por la hebra delantera... ¡Ay! Yo lo he probado, pero en piezas pequeñas, me da miedo lanzarme con amigurumis grandes, quizás por eso que dices, que seguro que la pieza queda algo más floja. Si es cierto que los amigurumis quedan preciosos, con los puntos así tan rectos... ¡Pero que miedo! Será cuestión de intentarlo alguna vez, aunque eso de pillar solo una hebra, a mi se me hace algo lento, ¿A ti no?

    Un besazo enorme guapísima!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No puedes quedarte sin este libro, Stefy. Es im-pres-cin-di-ble. Es verdad que lo de tejer en la hebra delantera es un poco más lento al principio –aunque yo no soy de tejer rápido– pero ya cuando vas por la segunda gacela... Jajaja. Te van a encantar, tanto el libro como el resultado del tapestry. Muchos besos.

      Elimina
  4. M'encanta L'Audrey i ja tinc ganes de veure la resta de projectes que tens a la llista! Amb les reformes ànims i de ben segur que quan estiguin acabades no voldreu sortir de la cuina. Molt bon safari! una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pels ànims, Mabel. Ja som a la meitat de les obres i això no és un safari però ben bé sembla que estiguem de càmping. Hahaha. Petons.

      Elimina
  5. Ohh que bonito te ha quedado...yo no he realizado nunca un gumi de esta autora, pero no descarto ya que son únicos!...si el tapestry, pero no con esa técnica que dices, lo miraré a ver!
    Tener una cocina a gusto es muy importante, pero de mientras, fotografiar a tus animalitos también es una gran aventura y que disfrutamos mucho tus lectores;-))
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Ani. A ver si entre muñeca y muñeca, que ya sé que son tu punto fuerte, te animas con algún animalito de Pica Pau. Y mientras aquí estoy, intentando que el polvo que invade toda la casa no llegue a mi alijo de hilos y a mis amigurumis. Jajaja. Un beso.

      Elimina
  6. Preciosa Audrey!!!
    He de decir que si... he caido en la tentacion y me he comprado el libro... jejeje.... y lo peor? no lo he abierto!!!! bueno, abrirlo si... pero no me he puesto con ninguno de ellos... y todo porque me daba miedo el tapestry... gracias a tu tip voy a ver si me animo!
    MUAK (eres un solete por compartir!)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No lo has abierto? Pues yo no puedo dejar de hojearlo para intentar decidir cuál será el siguiente, aunque ahora estoy liada con una alpaca, una nave espacial y una manzana. Ya verás que lo del tapestry, con el truco de El duende los hilos, es más fácil de lo que parece. A por ello! Un beso grande.

      Elimina
  7. Es preciosa ,y los colores también, sus patrones en general son muy bonitos.
    Un beso grande 😘.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Verdaaad? A mí este libro me tiene enamorada. Gracias y un besazo.

      Elimina
  8. M'encanta com t'ha quedat!! Aquest llibre el tinc pendent de comprar-me'l. Crec que ara sortirà publicat aquí per Gustavo Gili... Tinc el primer i n'he fet uns quants dels seus ninos, i segur que d'aquest també en faré :))) Ja tinc ganes de veure el teu següent projecte d'aquest llibre! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Sílvia. Te l'has de comprar sí o sí. Estic segura que t'encantarà. Un petó.

      Elimina