15 d’octubre del 2018

En Paddington, un os peruà addicte a la melmelada

Ja t'he explicat alguna vegada la teoria del Sr. Descabdello: jo no tinc un nen interior sinó 22 com a mínim. Potser això explica que la pel·lícula Paddington m'agradés tant. Tan bon punt la vaig veure, potser fa un parell d'anys, em va estranyar no haver ensopegat mai amb un Paddington en versió amigurumi. És cert que no és un personatge ni de Disney ni de Pixar, els grans monstres del marxandatge, però és tan tendre. Vaig buscar algun patró per Internet i res de res. Fins que, aquesta primavera, vaig descobrir el Paddington de MarvelsCo a Instagram i immediatament va escalar a les primeres posicions de la meva llista d'amigurumis pendents. 


Unes setmanes després del descobriment, aquesta dissenyadora indonèsia va anunciar que el patró ja estava disponible a la seva botiga a Etsy, però quan al cap d'uns dies em vaig decidir a comprar-lo no en vaig trobar ni rastre. Aaarrrggghhh! Vaig contactar amb la Vania Marvely a través d'Etsy mateix i em va explicar que havia hagut de retirar el patró per problemes amb el drets d'autor, suposo que amb la distribuïdora cinematogràfica. Llavors... Xxxttt! No sé si ho hauria de dir, però vam trobar una solució directa: jo li feia un ingrés per PayPal i ella m'enviava el patró per correu electrònic. Dit i fet! Això sí, em va acabar costant un ull de la cara: als prop de 6 euros del patró vaig haver de sumar-hi vora 4 euros de la tarifa de transferència de PayPal. En total, uns 10 euros per un patró! Segur que és el més car de la història! Però ja se sap que quan a una ganxetaire se li posa una cosa al cap...


El patró és força senzill. De fet, en Paddington només fa 11 cm d'alçada. Però crec que la senzillesa és en aquest cas la gran virtut del disseny. Això sí, hi vaig fer alguns canvis. Per exemple vaig haver d'improvisar com substituïa els botons de la trenca i també vaig haver d'adaptar el patró de la maleta en funció de les mides del meu rectangle de Porexpan. Però el canvi més important és que el meu Paddington té orelles i que no porta el barret cosit al cap.


I tu, coneixes la història d'aquest os peruà addicte a la melmelada que viatja com a polissó fins a Londres? I el més important, quines bestieses has fet per aconseguir un patró?

Juliol de 2022: Actualment aquest patró de MarvelsCo està disponible a Etsy.

10 comentaris:

  1. Paddington te ha quedado adorable!como bien dices,a veces en la sencillez reside el encanto y esta es una buena prueba de ello!
    Yo también a veces me obsesiono con un determinado patrón y hasta que no consigo sacarlo,no paro de intentarlo y es que es un verdadero vicio!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, muchas gracias, Pilar! Es que somos unes obsesas del ganchillo, eh? Jajaja.

      Elimina
  2. Jejeje… cómo me suena tu historia…
    Me encanta tu Paddington! Es adorable… no conocía a esta diseñadora y tiene cosas chulas!
    Ahora… me gusta más con tus cambios… creo que gana poder quitarle el gorro..

    Yo no he hecho muchas tonterías… pero he tenido a una amiga por medio Oslo buscando un libro de amigurumis… jejeje
    Lo encontró!!! Y ahí me ves traduciendo cosas del noruego… *.*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Bueno, pues tú no te quedas corta, eh? Anda que atreverte con el noruego... Muchas gracias, Ana! Yo también pensé que era imprescindible poder quitarle el sombrero.

      Elimina
  3. Menuda aventura jeje...pero como se suele decir...el que lo sigue,lo consigue!
    Y el resultado es precioso, es un amigurumi muy simpático y que yo no conocía,así que gracias por tus enseñanzas.
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues tienes que ver la película, Ani! Muchas gracias por la visita. Besos.

      Elimina
  4. Jo també crec que el teu és molt més maco :-)!

    ResponElimina
  5. Não conhecia o filme e, confesso, fiquei com muita vontade de assistir depois de ler esse seu post!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tenho certeza que você vai amar tanto quanto o ursinho. Beijos!

      Elimina