30 de setembre del 2019

En George McPlatypus, un clàssic de Pica Pau

De tant en tant arriba aquell moment en què has de decidir quin nou projecte amigurumi poses en marxa. És un moment que m'encanta: sospesar quin dels projectes pendents em fa més il·lusió, calcular-ne la dificultat, començar a pensar combinacions de colors... Fa unes setmanes, però, quan va arribar el moment em vaig marcar una limitació. No volia comprar un altre patró. I és que en el que va d'any i només som al setembre– ja n'he comprat una dotzena, alguns dels quals encara no han aparegut al blog. Així que vaig recórrer a la meva prestatgeria de llibres craft i a Animal friends of Pica Pau. D'entre la vintena de patrons d'aquest gran èxit de Pica Pau, vaig triar en George McPlatypus.


El resultat és un ornitorrinc molt divertit i simpàtic. A més, va ser una agradable sorpresa que tingués una alçada de només 20 cm, ja que habitualment els amigurumis de Pica Pau em semblen un pèl massa grossos.

Quant al patró i espero que no et sembli un sacrilegi criticar Pica Pau hi he trobat a faltar algunes indicacions pràctiques sobre com cosir el musell tot i que hi ha algunes fotos del procés i també sobre si cal cosir els peus i la cua abans o després de posar els pantalons a en George. A més, en el cas dels pantalons, l'obertura per a la cua és una mica baldera i potser estaria bé assegurar-la amb unes puntades, però tampoc no hi ha cap instrucció al respecte. Ah, i per acabar-ho d'adobar hi ha un error en la indicació per posar els ulls de seguretat almenys en la primera edició anglesa, que és la que tinc jo: és evident que no poden anar entre les fileres 11 i 18 sinó entre les fileres 11 i 12. Malgrat tot, no li vull treure pas cap mèrit a la Yan Schenkel: és clar que el disseny és genial.


Encara hi ha quatre o cinc dissenys d'Animal friends of Pica Pau que m'encanten i que per tant tinc a la llista, però mentrestant sí, ho confesso ja m'he comprat un altre patró. Així que ja en porto tretze! I calculo que a final d'any n'hauré comprat almenys tres més. I tu, quants patrons compres en un any?

6 comentaris:

  1. Ohh es precioso el Ornitorrinco! que por cierto quien le puso el nombre al animalito eh? ja ja
    Las observaciones siempre son bienvenidas por los diseñadores, es la forma de mejorar los resultados...es mi opinión claro está!
    Si eres supersticiosa, tendrás que comprar más ja ja con 13 proyectos no te puedes quedar ;-))
    Yo no suelo comprar patrones...pero todo es empezar!
    Lo dicho...que me encanta tu nuevo gumi!
    Muuaks!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Qué razón con lo del nombre! Sí, soy algo supersticiosa pero está claro que a final de año habré comprado más de 13 patrones. Jajaja. Creo que soy una compradora compulsiva de patrones. En cambio, tú sí que eres ahorradora... Mil gracias, Ani! Un besazo!

      Elimina
  2. A mi también me gustan más los amigurimis pequeños que los grandotes, no me gustaría tener un ornitorrinco de tamaño natural en casa, aunque sea el de Pica Pau.
    Te ha quedado muy bonito y me encantan los colores que has elegido para tu George McPlatypus
    Estoy de acuerdo en romper el maleficio del 13. Yo este año estoy muy rácana y sólo he comprado 3.....me gustan muchísimos de los que veo pero al final se acumulan y no hago nada ;(
    Un besito

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Gema! Qué ilusión que te gusten los colores. La verdad es que ahora me ha dado por el salmón. Entre otros, claro. Jajaja. No sabria decir cuál es mi color favorito... En lugar de rácana, vamos a decir que has sido ahorradora. Te parece? A mí nunca se me acumulan los patrones que compro. Si no, tendría remordimientos de conciencia. Y así estoy, ganchilleando sin parar. Jajaja. Muaks!

      Elimina
  3. Qué gracioso George!!!
    También tengo el libro de Pica Pau… no me he fijado en las indicaciones… voy corriendo a verlo esta tarde…
    Al final los pantalones los pones antes de coser las patas?
    Yo también soy de comprar patrones… y mis amigos y compis de trabajo son de regalarme muchos… me regalan el patrón y yo les tejo el amigurumi… jejeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues al final le puse los pantalones después de coser los pies pero antes de coser la cola. Un lío, no? La verdad es que el patrón es pobre en indicaciones. Oye, me ha encantado la idea de que me regalen patrones. Voy a tener que abrirles una cuenta en Etsy a algunos amigos. Jajaja. Un besote, Ana!

      Elimina