29 d’abril del 2024

Escalant posicions

Com tota bona addicta als amigurumis, tinc una llista inacabable de projectes. En concret, 130 publicacions desades a Instagram, que és on vaig a raure per decidir quin nou disseny amigurumi ocuparà les meves estones de ganxet. En aquesta llista no hi ha cap ordre: alguns dissenys es queden allà eternament fins que ja els descarto i d'altres de recents escalen ràpidament posicions. Això és el que va passar amb aquest os de Jojilie. Fa ben poc que aquesta dissenyadora austríaca va posar el patró a la venda i ha passat al davant d'elefants, mofetes, capibares i fins i tot personatges Pixar. I és que no n'hi ha per a menys. En Theodore, amb els seus pantalons de peto, la seva gorra i els seus salmons acabats de pescar, és tan original com adorable.

I si a un disseny original i adorable hi sumem un patró de 10, ja no es pot demanar més. Fora d'alguns ajustaments al peto i a la gorra, no he fet ni una sola modificació. Amb els peixos no les tenia totes, però la veritat és que queden molt divertits.

Menció a banda mereix la tècnica per fer les ratlles del peto. Jojilie proposa teixir una filera en una direcció i la següent, en la direcció contrària, talment com quan toca teixir en fileres i no en espiral. Primer vaig pensar que era per donar als pantalons una textura particular, que també, però a mesura que anava avançant em vaig adonar que d'aquesta manera el canvi de color és bastant imperceptible. No perfecte, però sí imperceptible per a un ull profà.

Amb tot això, no és estrany que en Theodore escalés posicions tan ràpidament. Tant de bo passés més sovint, perquè tinc la sensació que últimament hi ha poques novetats en el món del disseny amigurumi i encara menys amors a primera vista.

2 comentaris:

  1. Es una monada Judith!!!
    Me encanta... me gustan todos los detalles... el peto, el gorro, los salmones!!!
    Nunca he visto eso de tejer las hileras "al reves"... tendré que mirar...
    Es verdad que últimamente no hay un diseño de esos de "wow"... jejeje... pero este se acerca mucho!
    Besos!

    ResponElimina
  2. Hola Judith. La verdad es que es un diseño muy bonito. Lo he añadido a la lista de pendientes... ya le llegará el turno. Un beso.

    ResponElimina