28 de desembre del 2020

En Totoro, en versió amigurumi

En Totoro no va ser un dels personatges de la meva infantesa de fet, l'estrena em va agafar ja al final de l'adolescència però tenia ganes de fer-ne la versió amigurumi. Per si no la coneixes, El meu veí Totoro és la pel·lícula insígnia de Studio Ghibli. No soc cap experta i no sé dir-te si aquest estil és manga, anime o una altra cosa, però sí que sé que les pel·lícules d'aquest estudi d'animació japonès m'agraden perquè solen estar protagonitzades per noies valentes que s'han d'enfrontar a alguna situació quotidiana, en la qual acaben intervenint tot d'elements màgics. 

Però deixem la cinematografia i centrem-nos en el ganxet. És evident que d'un personatge tan icònic com en Totoro n'hi ha mil i una versions amigurumi però jo he triat aquesta de Shino Craft

El motiu principal de la meva tria és que aquest Totoro té potes. També em va agradar molt que en el disseny de Shino Craft la panxa està feta amb la tècnica jacquard. Aquests dos motius van ser decisius per descartar altres versions que em semblaven una mica barroeres, amb un cos arrodonit i una simple peça circular cosida a la panxa.

Però vet aquí que el que tant m'agradava abans de començar se'm va acabar girant en contra. Sí, ho has endevinat: el jacquard. Ja fa temps que aquesta tècnica ni m'espanta ni em fa peresa, segurament perquè el truc de teixir només a la baga del davant, és a dir, en front loops, no m'havia fallat mai des que el vaig descobrir. Però amb en Totoro no hi havia manera i la panxa blanca s'anava torçant i torçant... 

Perfeccionista com soc, vaig pensar que era el moment d'experimentar amb el punt baix en X, que segons el Príncipe del crochet és la forma d'aconseguir el teixit perfecte. No va ser tan difícil com em pensava però el resultat tampoc no em convencia. Així que, al final, vaig optar per combinar les dues tècniques: teixir en front loops amb punt baix en X! Així sí! El jacquardva quedar perfecte! 

No ho puc negar... El Marcelo de Príncipe del crochet i la Yan de Pica Pau, que és una altra de les grans defensores d'aquest punt, tenen raó. Però crec que en Totoro és el meu primer amigurumi en punt baix en X i també l'últim. Deixant de banda que no és la meva forma natural de fer ganxet, no m'agrada gaire l'acabat final perquè el teixit té com més textura. Així que reservaré aquesta opció per a casos de jacquard tapestry extremadament difícil.

Malgrat aquesta ensopegada, el patró de Shino Craft és fantàstic i fins i tot inclou un vídeo per aclarir algun pas poc convencional. També m'agrada molt, tot i que un cop es posa el cotó sintètic no s'aprecia gaire, la combinació de punts per donar una mica de forma al musell d'en Totoro.

És cert que no és un patró barat però cal dir que inclou les indicacions per fer el Totoro gris, el Totoro blau i el petit Totoro blanc: els tres esperits del bosc que habiten en un enorme arbre mil·lenari. Ah! I si no t'atreveixes a experimentar amb el punt baix en X, no et preocupis perquè hi trobaràs les indicacions per fer la versió sense jacquard.

I tu, ets fan de Studio Ghibli? I el més important, t'atreveixes amb el jacquard?

10 comentaris:

  1. Mira que es un personaje que no me dice mucho,pero he de reconocer que te ha quedado fantástico,muy buen trabajo!!!
    Besos.

    ResponElimina
  2. Te quedo muy bonito, me encanta tu Totoro!
    Te deseo muy felices fiestas llenas de salud y bendiciones!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Feliz año también para ti, Diana! Y gracias por la visita!

      Elimina
  3. Me encanta Totoro... es uno de mis personajes favoritos... y eso que tampoco formó parte de mi infancia...
    Todas las películas de Miyazaki me encantan... =^.^=

    Me gusta mucho tu Totoro... aunque entre el tapestry y el punto en X... no sé si me animo... jejeje
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, es todo un reto! Pero creo que es de los mejores Totoro amigurumi que corren por ahí! Así que si eres fan de Miyazaki... Yo ya he estado buscando algun patrón de No-Face, de ‘El viaje de Chihiro’, pero todavía no he encontrado ninguno que me convenza... Un beso, Ana!

      Elimina
  4. Yo a totoro, lo he conocido en versión amigurumi, no soy muy fan de estas series que ya me pillaron algo más madurita ja ja
    El caso es que, como amigurumi me encanta!
    Y el tuyo es precioso!
    Muaks!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Ani! Oye, pues a lo mejor la película te sorprende... Si tienes Netflix y algún proyecto de ganchillo a medias, es una buena opción para una tarde de frío. ;) Muaks!

      Elimina
  5. Ohhhh me encanta tu totoro, jajaja, con patitas queda mas mono que llano como si fuera un huevo sobre el suelo :P y con ese gorrito verde, jajaja. Mira que no es un personaje que yo haya conocido hasta hace nada en algun blog, pero me encanta como te ha quedado.
    En especial la tripita, jiji, aunque veía raro el margen del blanco y será eso de la X que dices que la verdad no se que es. A mi tampoco me gusta en muñecos así hacer un ovalo de otro color y ponerselo a modo pegote.
    Y aunque me ha enamorado creo que no sere yo quien lo haga :(( por dios que mal lo pase con la tripa de mi pingüino, como se giraba hacia un lado por más que hacia, jaajaja, es que sudo cada vez que me nombran una tripita así :P , aunque yo no conocía en aquellos momentos que era jacquard y aún no conozco ahora eso de la X que por curiosidad me vas a hacer buscarlo :P
    Besote!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Verdaaad? Es que esos Totoro-huevo no me gustaban nada! Jajaja. Para tejer la tripita, creo que me desesperé tanto como tú con tu pingüino. Y es que el jacquard siempre es una pesadilla... Ya buscarás algún tutorial sobre el punto bajo en X. Es el punto que usan algunos top como Pica Pau o el Príncipe del Crochet. Si te animas a probar ya me contarás. Yo una vez y no más... Jajaja. Besos!

      Elimina