1 de maig del 2023

Vet aquí un gat...

Fent un cop d'ull a les últimes publicacions del blog, detecto una tendència als amigurumis amb robeta, tant se val si són conills amb pantalons o nines amb vestits de farbalans. Avui aquesta tendència torna a ser evident amb aquesta gateta de The Little Lala.

No vaig començar aquest amigurumi amb bon peu perquè no em va agradar la proposta d'aquesta dissenyadora noruega de teixir l'amigurumi d'una sola peça, des dels peus valgui la redundància fins al cap, amb la qual cosa les disminucions sempre amb un resultat més barroer que els augments, no ens enganyem queden en una zona molt visible. No m'importa fer-ho així en el cas de les nines, per exemple, perquè després encara cal cosir el cabell al cap però aquest no era el cas. Així que vaig seguir el patró però a la inversa, començant per la filera 25. La llàstima és que d'aquesta manera no vaig poder experimentar la tècnica que proposa The Little Lala per donar estabilitat al cap, tot i que he de confessar que després de la primera impressió que em va causar el patró era una mica escèptica.

Vista en perspectiva, és clar que va ser la granota amb llacet el que em va fer decidir per aquest patró. S'ha de reconèixer, pel que fa a la resta, que el disseny és molt senzill. De fet, davant de tanta senzillesa devia sentir horror vacui perquè no se'm va acudir altra cosa que improvisar el jacquard de la cara. Crec que hi dona un aire original però, amb la tècnica de teixir en front loops a l'hora de fer jacquard, el teixit és menys rígid i els punts queden més oberts del que m'agradaria. Així, que el punt baix en X comença a perfilar-se com la millor opció per teixir amb aquesta tècnica.

La proposta per als brodats de la cara també era mol senzilla però no en vaig fer gaire cas, tot i que vaig mantenir la senzillesa. El musell, en negre, és diferent; no vaig brodar les celles, i no vaig ser a temps de brodar les pestanyes. Efectivament, me'n vaig recordar quan ja havia col·locat la pletina dels ulls de seguretat, amb la qual cosa vaig haver de descartar les pestanyes i optar per aquesta línia negra sobre els ulls.

Un cop enllestida la gateta, va arribar el moment de teixir la granota, que és el que havia estat desitjant des que vaig començar. Tot i que el procés no va estar exempt d'ajustaments i modificacions, ja que li anava gran, la veritat és que el disseny és genial. Però ai, las! encara havia d'arribar el pitjor moment per a una perfeccionista com jo. I és que, a mig fer la granota, se'm va acabar el fil i quan vaig incorporar-hi el nou cabdell de color corall, que per descomptat ja tenia a punt, vaig descobrir que la tintada era sensiblement diferent. Aaarrrggghhh! Si t'hi fixes, veuràs que una mica més avall de la cintura el color és una mica més clar. Perquè sí, tal com has deduït, ho vaig deixar així. No sé si per peresa de tornar a improvisar els canvis que ja havia anat fent o perquè començo a superar el meu afany de perfecció. 

Després de cosir el llaç a la granota, em va semblar que la diadema amb una flor del disseny original no complia amb aquella màxima que menys és més. Així que vet aquí un gos, vet aquí un gat, aquest amigurumi està acabat. 

8 comentaris:

  1. Qué monada Judith!!!
    Me encanta cómo te ha quedado...
    Me ha dado curiosidad... qué hace la diseñadora para dar estabilidad a la cabeza???
    Yo también prefiero empezar las cabezas "por arriba"... salvo que el muñeco lleve pelo o gorro... aunque tengo excepciones!
    Es verdad que se nota un ligero cambio de color... pensé que lo habías preparado así... y me parecía un cambio súper ligero... jejeje... ahora entiendo... No queda mal!
    Genial la idea de cambiar haciendo jacquard... yo ni lova.. jejeje
    Esta diseñadora tiene cosas bonitas, verdad?
    Besitos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, algunos diseños de The Little Lala son muy bonitos, aunque eso de terminar el amigurumi por la cabeza no me convenció mucho. Para darle estabilidad, aunque la gatita es de una sola pieza, a mitad de la cabeza hay que cerrar el cuello. No sé yo... Me parece un poco raro. Pero quizás haya que probar. Qué rabia lo de la tintada!!! Gggrrr!!! Menos mal que con ese vestidito se lo perdono todo... Jajaja! Muaks!

      Elimina
  2. Creo que una vez empiezas a tejer amigurumis con ropa, cuesta hacerlos sin ella!
    En mi opinión quedan mucho mejor!
    Después de leerte, parece que hubo muchos contras en la creación, pero es que te ha quedado taaan bonito que todo el proceso queda muy lejano je je.
    Precioso como siempre!
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, la ropita! Siempre me tienta... pero suele complicarse. Oye, y que un buen desnudo de vez en cuando tampoc está mal... Jajaja! Gracias, Ani!

      Elimina
  3. Te ha quedado espectacular, Judith. Si no es por el jaquard puede ser un gato o cualquier otra cosa, quítale el rabo y las orejas, ya tienes una linda muñeca, la puedes empezar por abajo y ponerle pelo.
    Me pasa como a Ana, nos has dejado con la duda, ¿qué hace la diseñadora para dar estabilidad a la cabeza?
    El sutil cambio de color en la ropita le queda muy bien y coincido contigo, la diadema ya sobraba.
    Me encanta tu versión de esta gatita.
    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Creí que editando la foto no se vería el cambio de color pero nada, oye, ni con esas... Jajaja. Pues, como le contaba a Ana, el truco es un poco raro: se teje el amigurumi de una pieza, pero a medio hacer la cabeza se cierra el cuello. De verdad eso le dará estabilidad? No sé yo... Aunque el resultado es bastante bonito, no me han quedado ganas de repetir. 😜 Bicos!

      Elimina
  4. Respostes
    1. Gracias, Isabel! Tú, que la miras con buenos ojos... 😊

      Elimina