El Pierrot és un personatge de la Commedia dell'Arte, que té el seu origen a la Itàlia del segle XVI. Aquesta figura va arribar a França al segle XVII. Des d'aleshores i fins al segle XIX, el Pierotto original es va anar adaptant al gust de la cort francesa i es va convertir en la imatge que tots coneixem avui dia: un mim trist enamorat de la lluna, amb un vestit blanc i ample, un barret negre i la cara pintada de blanc. Tot i que no és una imatge gens de moda avui dia, no em vaig poder estar de teixir aquest Pierrot, disseny d'Une pelote de laine.
El resultat final de tot el procés no em desagrada gens però és veritat que les tècniques que proposa aquesta dissenyadora francesa són una mica estranyes –m'atreviria a dir que pròpies d'una principiant– i, per tant, he anat fent modificacions aquí i allà.
Les més evidents són els ulls de seguretat i les mànigues del vestit, a més del color del barret, que en la versió d'Une pelote de laine és blanc però que jo vaig voler fer negre com en els Pierrots tradicionals. Però també hi ha altres modificacions, algunes que no queden a la vista i d'altres que només descobrirà l'ull expert: un cap més petit, un volant del coll més discret...
Sí que vaig voler mantenir els cors brodats amb negre –tot i que t'asseguro que no és fàcil brodar cors– i també la flor al cap, a la qual no trobo explicació però que per descomptat dona un toc de color imprescindible.
Capítol a part mereix el saxo. D'una banda no sé quina relació té el Pierrot amb el saxo però és veritat que recordo aquesta imatge en pòsters dels anys 80. D'altra banda, el maleït saxo em va donar força maldecaps, no tant pel disseny, que està bastant aconseguit, sinó perquè treballar el fil Gatsby de Katia no és fàcil quan vols aconseguir unes formes molt concretes.
I tu, has vist mai un Pierrot amb un saxo?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada