7 de desembre del 2020

A punt per al Nadal

Jo ja he trobat un ajudant per decorar la casa i embolicar regals. És un elf de Nadal dissenyat per Juds Atelier. I parlant de regals, va ser un regal de la Maddi, una d'aquelles persones que coneixes per les xarxes parlant de patrons amigurumi i amb qui acabes xatejant de tant en tant per comentar quin nou amigurumi has començat o que encara no has cosit les peces de l'últim. Quan algú critica tots els perills d'Internet i de les xarxes socials, sempre penso que, sense tutorials de YouTube per aprendre de forma autodidacta, sense patrons amigurumi compartits gratuïtament en un blog i sense ningú amb qui compartir l'afició encara que sigui de forma virtual, jo no faria amigurumis i segur que moltes altres tampoc.

Però tornem a l'elf de Nadal. El patró m'ha encantat, tot i que és força entretingut. Primer per les ratlles, que sempre fan tanta peresa, però sobretot per totes les peces que cal cosir després: 9 peces en concret entre els punys, el coll, els tirants... Sí, sí, cal cosir-les. A mi també em va sorprendre que no s'haguessin de teixir en front loops, que és la tècnica més habitual en aquests casos, però vaig voler fer cas del patró. Això sí, quan ja n'estava fins al capdamunt i tocava cosir els botons dels tirants, vaig decidir que sense botons també quedava bé i vaig tirar pel dret.

A banda de tots els detalls, el que més m'agrada del meu elf de Nadal és l'expressió. I aquí m'he d'atribuir part del mèrit. D'una banda, he repetit el brodat d'en Pinotxo per donar expressivitat als ulls. I de l'altra, li vaig implantar les orelles d'en Rainbow el faune. En realitat, en això el mèrit és de la Maddi, que em va fer adonar que els elfs tenen orelles. Pel que fa al cabell, el meu elf no és pèl-roig perquè em va fer por tanta explosió de color amb el vermell.

I deixa'm acabar amb la gorra. Tocava tornar a fer ratlles però per sort més gruixudes, amb la qual cosa l'esglaó del canvi de color queda més dissimulat. El pitjor va ser fer tota la gorra amb el soroll del cascavell de fons i el Sr. Descabdello mirant-me de reüll perquè el distreia de la seva sèrie preferida a Netflix. I per rematar la gorra, una franja verda amb punt granit. A mi no em sembla un punt gaire elàstic, tal com es comenta en el patró, però sí que té una textura original. Això sí, marejada em tenen amb els noms dels punts: d'aquest punt que consisteix a fer un punt baix, una cadeneta i saltar un punt i que Juds Atelier anomena punt granit o granite stitch, per exemple Gallimelmas en diu punt molsa o moss stitch. Si us plau, que algú organitzi ja un conclave ganxetaire per consensuar els noms dels punts. Quin embolic!

Malgrat tot, sembla que gràcies al meu ajudant ja gairebé està tot a punt per al Nadal. Tot i que serà un Nadal diferent, amb poques trobades i poca gent a taula, l'important és mantenir la il·lusió. I tu, ja estàs preparada?

8 comentaris:

  1. Es una monada!!!
    Lo de coser taaantas piezas da una pereza... pero te ha quedado genial!
    Me has hecho reir con lo del ruido del cascabel!
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues el Sr. Descabdello no se reía... Jajaja. Es broma! Ya está acostumbrado a las cosas más raras... Gracias, Ana! Aunque coser tantes piezas es un poco pesado, fue genial ver como un amigurumi muy simple se iba convirtiendo en un elfo de Navidad con todos sus detalles. La verdad es que me ha encantado el patrón!

      Elimina
  2. Que ayudante tan majo te has buscado, jajaja. Es que me lo paso pipa con tus posts de verdad, mira que despues de coser mil cositas pasar de ponerle botoncitos monos en los tirantes :P
    Lo de las rayas a mi me lleva de cabeza para que no se noten, odio que queden escalones :((. He mirado mil videos pero la verdad que no me funciona.
    Jajajajaja, ayyyy, mira que tejer todo el gorro con el cascabel puesto, yo por no oirlo lo cosía lo último, jajaja, si yaaaaa se no querías coser más cositas :P
    Totalmente cierto que es un lío que en cada sitio llamen a los punto de un modo, gracias de internet que buscas y te muestra un video y dices ahhhh era eso? si yo a eso le llamo tal o cual.
    Besote!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Es que coser botones en un amigurumi terminado es un rollo! Y sí, ya estaba hartita de coser! Tanto, que preferí escuchar el cascabel toda la noche. Jajaja! Yo también odio el escalón del cambio de color. El único truco que a mi parecer lo disimula un poco, sólo un poco, es hacer un punto raso en lugar de un punto bajo al empezar con el nuevo color. Pero si eres perfeccionista como yo no creo que te convenza del todo. Qué le vamos a hacer! Un beso grande, Ayla!

      Elimina
  3. Hola Judith...si que es un rollo lo de tantas piezas, pero el resultado siempre suele ir acompañado de un "a merecido la pena"y en esta ocasión, es así. Precioso tu ayudante, y esas orejitas lo convierten en un autentico elfo;-))
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues tienes razón, Ani! En esta ocasión ha merecido la pena! Qué ilusión que te gusten las orejitas! Muaks!

      Elimina