21 de juny del 2021

Una altra guineu per a la col·lecció

La meva col·lecció de guineus amigurumi continua creixent, en aquest cas amb aquest disseny de Foxy Crochet, al qual no em vaig poder resistir. De fet, es tracta d'un patró doble per teixir la mare guineu i la seva cria, tot i que jo he optat per fer només la mare.

Els amigurumis de Foxy Crochet són poc convencionals: tenen forma de bitlla, i acostumen a no tenir potes, excepte si les vols brodar. El patró també és poc convencional per la forma en què està escrit, però és molt detallat. L'altra característica que contribueix a l'originalitat del patró és que dona moltes opcions per triar: per exemple, per a la cinta del cap, per als ulls, per al jacquard del coll...

Parlant del jacquard, ja saps que aquesta tècnica no m'espanta però quan vaig veure que l'Ellie Richards fa el punt baix en X i no en V em vaig preocupar. Ja vaig haver de capitular i teixir el Totoro de Shino Craft en punt baix en X. I no tenia cap ganes de repetir. Però va ser una falsa alarma: teixint en front loops, és a dir, agafant només la baga del davant, el jacquard va quedar perfecte. 

Per cert, i seguint amb el jacquard, la dissenyadora proposa diversos punts aleatoris aquí i allà per imitar el pelatge del coll, però jo vaig optar per fer un triangle normal i corrent. Potser queda una mica més avorrit que el model original però en aquestes alçades ja deus saber que el meu perfeccionisme és gairebé patològic.

El que em va donar algun maldecap són les orelles, que estan teixides en fileres i no en espiral. A més, abans de posar-m'hi vaig haver de descobrir què coi és el mig punt central o split half double crochet. Per sort no és un punt difícil però un cop acabades les orelles les vaig repetir per fer-hi un parell de canvis: d'una banda, vaig decidir teixir la part posterior tota en carabassa i no bicolor, com proposa el patró, i de l'altra no vaig tancar la base les orelles perquè el procés de cosir-les fos una mica més fàcil.

El remat perfecte per a la meva guineu va ser aquesta divertida cua en tres colors i una mica de tapestry. Pel que fa als colors, sempre m'encanta el resultat quan trio Tex Cotton, aquest cotó amb efecte rentat de la casa Hilaturas LM.

I l'últim detall és la banda al cap amb tres plomes de colors. Entre les flors i les plomes que proposa el patró original ho vaig tenir clar, tan clar com que aquesta guineu havia de formar part de la meva col·lecció.

8 comentaris:

  1. Que zorrito tan hermoso, con su diadema con plumas me encanta!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí! No sé si me enamoré antes de las plumas o del zorrito... Jajaja. Un beso, Diana.

      Elimina
  2. Preciosa y tan creativa con la cinta y las plumas, me gusta mucho!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Pilar! Es un amigurumi sencillo pero las plumas y los colores le dan un aire especial. 😉

      Elimina
  3. Te ha quedado precioso!!!
    Me encanta esa lana... tiene una pinta estupenda!
    Y qué bien te ha quedado el jacquard! Como siempre!!!
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. El algodón con efecto lavado es Tex Cotton, de Hilaturas LM. Siempre intento vendértelo. Jajaja. A mí me encanta. Y un toque de jacquard, sin abusar, también me gusta en los amigurumis. A ver qué tal con el jacquard del cangrejo. Ya te contaré... 😉 Muaks!

      Elimina
  4. me encanta y eso que no soy mucho de zorritos, pero es que este es kuki total!!! el jaquard y yo nos llevamos a matar.. siempre me queda mal :( pero bueno, esto como todo en el crochet, es practica y mas practica.un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, María! Yo también me enamoré de este zorrito. Lo del jacquard es más leyenda negra que otra cosa, no? Has probado a tejer en front loops? Con este truco suele quedar requetebién. Prueba y me cuentas. Un beso!

      Elimina