13 de juny del 2022

Sobre el color i el pensament diagonal

Estic segura que aquest aneguet, disseny de Hello Lady Ellie, t'enamorarà igual que a mi. Del que ja no estic tan segura és d'haver-la encertat amb la combinació de colors, però anem a pams.

El patró per fer aquest ànec rodanxonet és molt senzill. Potser massa i tot. De fet, em va semblar que les ales no tenien cap gràcia i hi vaig fer algun canvi. També vaig teixir una filera menys a les potes, tan simples com tota la resta però amb un resultat prou divertit.

La Karlina Luo inclou una doble proposta per als ulls: el socorreguts ulls de seguretat o uns ullets brodats per donar a aquest aneguet l'aspecte d'estar-se despertant. Com has pogut comprovar, jo vaig optar per la segona opció. He de reconèixer que cada vegada em diverteix més brodar ulls, deixant de banda que sempre va bé tenir a la venda amigurumis aptes per a nadons.

Però jo et parlava de la combinació de colors. I és que em vaig encaparrar a fer l'aneguet groc. De quin color són, si no, els aneguets? Però llavors va venir el problema. Per a la gorra del meu aneguet calia triar un color que combinés amb el groc i el carabassa del bec i les potes. 

Després d'uns quants dies buscant inspiració, vaig descartar el color salmó, que va ser una de les idees inicials, i em vaig decantar per aquest color corall. Sí, ja sé que el resultat final, tan colorista, és molt jo, però la veritat és que no m'acaba de fer el pes. I el cert és que els colors suaus de la proposta original són molt més de l'estil de les joguines per a nadons.

Per acabar-ho d'adobar, la gorra no només em va donar maldecaps pel color sinó també per l'arquitectura. No és el primer patró que faig de Hello Lady Ellie. De fet, sempre he recomanat els seus dissenys. Però la gorra no compleix els estàndards de qualitat habituals en aquesta creadora. 

L'error de disseny és clar: Hello Lady Ellie proposa fer un mer rectangle i després cosir un dels costats, però amb aquesta forma rectangular és impossible que la gorra s'ajusti al cap. I llavors passa allò que a mi em fa molta ràbia. L'amigurumi pot quedar perfecte a la foto però quan te'l mires per darrere...

Podia haver abandonat i m'hauria estalviat els dubtes amb el color corall, però vaig recordar la gorra, també estil pixie, de la Peaches, un disseny de Lulu loves the moon. Estava segura que no havia tingut cap problema amb aquell patró i que la gorra li quedava com un guant. Efectivament, l'estructura és bastant diferent, ja que cada filera comença amb alguns punts baixos i alguns mitjos punts alts per després continuar amb els punts alts. Al final de cada filera, l'ordre és invers: s'acaba amb alguns mitjos punts alts i alguns punts baixos. De manera que, en lloc de ser un rectangle, la peça bàsica va agafant una forma el·líptica.

Eureka! Amb aquests petits canvis, la gorra s'ajustava perfectament al cap del meu aneguet. I és que això d'aplicar el que he après amb un patró a un altre disseny és un recurs al qual acostumo a recórrer. I tu, ho fas sovint? Deu ser això el pensament diagonal?

22 comentaris:

  1. Doncs a mi m'agrada moltíssim! No haurà sigut fàcil triar el color que lligués amb groc i taronja però ha quedat molt maco; i en els complementaris també tens blaus, liles i verds. El gorro és ideal, i els ulls m'encanten brodats. Ptns

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gens fàcil! Hi he fet mil i un tombs... Hahaha! Així que m’alegro que t’agradi, Marian! Moltes gràcies!

      Elimina
  2. Oh, el patito es chulísimo! Y a mi me encanta la combinación de colores que has elegido, y el gorrito le va que ni pintado. Yo también, en este caso, le hubiera bordado los ojos como has hecho tú, le dan un toque muy bonito y diferente a los de seguridad.

    *Besos de colores*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué ilusión que te gusten los colores! Estuve a punto de publicar solo la foto del patito sin gorro... Así que ya ves que no estaba yo muy contenta con el resultado final! En cuanto a los ojos, antes me costaba mucho bordarlos pero ya le voy pillando el tranquillo y es verdad que quedan tan bonitos... Gracias, Maricarmen! Muaks!

      Elimina
  3. Tú ya sabes que a mí lo de los colores suaves para bebés no me va nada, yo encuentro tu patito adorable y la combinación de colores es ideal, me encanta cómo contrasta el gorro, se hace notar, pero sin estridencias. No sé cómo se verá por detrás (seguro que bien, claro), pero en la foto el gorro se ve perfecto y ajusta de maravilla.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oh! Gracias, Leti! Te aseguro que por detrás el gorro es perfecto y que le queda como un guante! Es que no vale eso de que quede bien en la foto pero cuando le das la vuelta al amigurumi... Jajaja. Biquiños!

      Elimina
  4. Los colores perfectos!!!! Me parecen geniales... aunque sea para un bebé...
    Lo del gorro... no sé qué hice yo que sí me encajaba bien... pero chica... lo has solucionado de maravilla!
    Y qué es ese cambio en las alas???
    Y qué otro patrón de este chica has hecho? Voy a buscar... que no lo recuerdo!
    Besitos!!!

    Ah... y la foto me gusta mucho... el contraste con el verde le va perfecto!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bueno, se nota que hay sequía... Jajaja. Pero me venía bien hacer la foto en un exterior y no tener que montar la caja de luz y todo el mogollón... En las alas, hice un pequeño cambio: en lugar de hacerlas tan rectas, las ensanché hasta 15 puntos bajos. Lo que no sé es cómo demonios te encajó el gorro! Jajaja! Haces magia! Hello Lady Ellie es una diseñadora que me gusta bastante. Empecé con un zorro, cómo no, y también hice una conejita muy muy recomendable. El siguiente, el ganso! 😉 Un beso!

      Elimina
  5. El patito ha quedado precioso y lo del cambio de modelo en el gorro, me parece perfecto, cómo bien dices, así lucirá igual de bonito por delante que por detrás!
    Yo no hubiera dudado con el color del gorrito.....azul o verde, que me encantan con el amarillo y con el calabaza.
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estuve tentada con el azul, pero... soy tan indecisa con los colores! Jajaja. Muchas gracias, Pilar! Un beso grande!

      Elimina
  6. Que dulzura de patito, con gorro o sin el se ve adorable!
    Besos

    ResponElimina
  7. Hola Judith. Me parece un diseño súper tierno... y la solución que has dado al gorro, muy adecuada. Una de las cosas buenas que tiene tejer patrones de distintos diseñadores es precisamente esa, que aprendes mucho de cada uno de ellos y te dan recursos para solucionar problemillas en el tejido. ¡Bien hecho!. Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cuánta razón tienes, Sonia! Hay que tener un poco de memoria, pero suelo usar mucho este truco! 😉 Gracias por la visita! Muaks!

      Elimina
  8. No se si es pensamiento diagonal, pero fijo que es pensamiento de una profesional del amigurumi!
    Yo veo el color perfecto!...vamos que me encanta este patito!...pero te diré, que cuando yo era pequeña los vendían de varios colores además del amarillo natural...pooobres!
    Muaks

    ResponElimina
  9. Una monería de patito, con un diseño precioso y super tierno.
    Besitos

    ResponElimina
  10. Respostes
    1. Ooohhh! Gracias, Isabel! Yo creo que esos ojitos bordados son la clave! 😉

      Elimina
  11. Ohhhh me gusta mucho tu patito, aunque oye y sin que nadie nos oiga, hay patitos de muchos colores si no te gusta amarillo, jajajaja. Ese gorrito le queda monísimo de color y de forma, y toda la razón eso de que quede monísimo por delante y por detrás se te salgan los ojos de horror.... :((
    Y yo la verdad que para pekes y estos amigurumis tirando a pequeños cada vez me gustan más los ojitos bordados también.
    Besote!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que no, que no! Jajaja! Que a mí me gustan los patitos amarillos! El problema es decidir después el color del gorrito! Y sí, eso de que la foto luzca genial y por detrás solo se vean defectos me da una rabiaaaa... 😉 Gracias, Ayla! Muaks!

      Elimina