15 de juny del 2020

En Baby Yoda, en versió amigurumi

Amb aquesta versió amigurumi d'en Baby Yoda, jo crec que la meva col·lecció de Star Wars està completa. No tinc cap interès en les versions amigurumi dels personatges masculins, com ara Han Solo, Darth Vader, Anakin Skywalker o Kylo Ren em pasa com amb els llibres i la música: com em va fer adonar un amic, tinc tendència a llegir llibres escrits per dones i a escoltar música feta per dones. Pel que fa als robots R2-D2 i C-3PO, encara no he trobat cap patró que m'agradi prou ni tampoc m'he inspirat per dissenyar-los.

Però tornem a en Baby Yoda. Aquest personatge, una mica més tendre i menys lleig que el Yoda original, s'ha popularitzat arran de la sèrie The Mandalorian, un nou producte de la saga de Star Wars ara que Disney n'és la propietària. 


Corren per Internet una pila de patrons de Baby Yoda, molts dels quals són gratuïts. Però vaig haver de remenar molt fins a trobar-ne un que m'agradés. Finalment vaig triar aquest patró gratuït de Bee Friends Crochet que només a Ravelry acumula a hores d'ara més de 650 versions. Una de les meves condicions és que en Yoda tingués peus i el patró de Larissa Maced, a més de ser graciós i no excessivament gros, complia aquest requisit. 


Com en qualsevol patró gratuït el disseny gràfic és nul i no hi ha fotos del procés, però el patró és genial. Això sí, l'abric pot ser un problema, com sol passar en les peces de roba, si no és que s'utilitza el mateix fil que en el disseny original. És el meu cas i per tant vaig haver de fer algunes adaptacions. A més, odio haver d'utilitzar dos fils diferents en un mateix amigurumi, entre altres coses perquè si no és que m'encapritxo d'algun color sempre faig servir Cotton Nature 3.5 de la casa Hilaturas LM. Per resoldre-ho, vaig teixir l'abric amb el mateix fil però amb un ganxet de 3,5 mm en lloc del meu ganxet habitual de 2,5 mm. I ja posats, vaig fer l'abric una mica més curt perquè en Baby Yoda lluís els seus dits dels peus i fins i tot hi vaig posar dos cordons del mateix fil per cordar-lo.

Hi ha algun altre canvi evident que potser ja has detectat. El primer és que com que el nas brodat, amb la meva poca traça, no m'acabava d'agradar vaig optar per fer un puff stitch per nas. L'altre canvi són les orelles. En el disseny original s'han de teixir en fileres però jo he après a fer ganxet amb els amigurumis, per la qual cosa, i sé que més d'una m'entendrà, procuro teixir sempre en espiral. Per aquest motiu, com a alternativa a les orelles vaig adaptar el patró gratuït de 1Up Crochet.

Per si vols fer el teu Baby Yoda, aquí tens totes les adaptacions que he fet a punt per descarregar-te-les.


S'ha de reconèixer que Star Wars és, des dels anys 70, un fenomen i, si tu no n'ets gaire fan, segur que al teu voltant hi ha algú que sí que ho és. Pel que fa a mi, seré capaç de no fer un altre personatge de la saga?

10 comentaris:

  1. Que tierno y lindo te quedo baby yoda!
    Besos

    ResponElimina
  2. M'encanta molt, les orelles ho havia detectat, el nas no. Em descarrego el teu patró que jo si que haig de fer molts més, tinc jna llista de demandes que no me l'acabo.
    Petons artista

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahaha! És que Star Wars és un èxit segur! Ja m’explicaràs si t’agrada aquesta versió. Un petonàs!

      Elimina
  3. Judith... me ENCANTA!!!
    Y qué bien que compartas las modificaciones... ten por seguro que si hago un Yoda será tu versión poque me ENCANTA!!!!
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dale! Que Chewbacca necesita un colega! ;) Jejeje. Un beso, Ana! Y gracias!

      Elimina
  4. Se me había pasado tu post!! Y ese baby Yoda es precioso,te ha quedado genial,las modificaciones que le has hecho le sientan muy bien!
    Yo también uso el mismo algodón,me gusta mucho ,además me acostumbré a él.
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias, Pilar! Otra fan del Cotton Nature, eh? Jejeje. Es que es genial aunque no esté tan de moda como otros hilos! Un beso!

      Elimina
  5. te ha quedado un yoda muy gracioso ademas de gordico jaja; tambien tejo siempre en espiral y con ganchillo del 2,5 y tb odio usar hilos diferentes , te estaba leyendo y parecia un post escrito por mi jajaja; repecto a star wars, no me gusta nada pero nada de nada, aunque es verdad que tiene muchisimos fans, pero bueno ..sere rara jajaja.un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No eres rara, María! Fíjate que coincidimos en todo lo importante: tejer en espiral, usar ganchillo de 2,5 mm... Jajaja. Gracias por la visita y un beso!

      Elimina