3 d’agost del 2020

L'hivern austral en versió amigurumi

Amb els 33 ºC d'avui, aquesta llama i la seva gorra tradicional de la serralada dels Andes desentonen força però a l'hemisferi sud estan en ple hivern i cal abrigar-se. I és que quan fa tanta calor sempre envejo l'hivern austral. 


No sé si reconeixes aquesta llama. És un disseny d'Aukillu del qual em vaig enamorar tan bon punt el vaig descobrir. Però, fins uns mesos després, aquesta brasilera resident al Perú no va obrir la seva botiga a Etsy i mentrestant jo, que m'havia encaparrat a fer la versió amigurumi d'un d'aquest animals andins, em vaig decidir per l'alpaca George.

Sí, és evident que no tinc gens clara la diferència entre una llama i una alpaca. Així que avui m'he documentat i he descobert que les alpaques són més petites fan menys d'un metre d'alçada i que tenen el coll i les potes més curtes. El que sí sabia és que la fibra és molt valorada per fer llana. En canvi, les llames són molt més grans. De fet, s'utilitzen com a animal de càrrega als Andes. A més, tenen el musell més allargat. 

Però tornem a la llama perquè, tot i tenir ja una alpaca en el meu particular zoològic amigurumi, quan Aukillu va posar el patró a la venda vaig saber que l'acabaria fent sí o sí. No me'n penedeixo perquè el resultat m'agrada molt però cal dir que el patró és una mica decebedor. Sobretot tenint en compte el preu. No soc pas de les que es queixen per comprar patrons he calculat que en compro una mitjana de 16 a l'any i ni se m'acut piratejar-los però gairebé 10 euros per un patró em sembla car.

Per començar, no és un patró fàcil. Deixant de banda la dificultat de treballar amb un fil amb efecte peluix en el meu cas Nieve de la casa Valeria Lanas en el color 003, el sistema per unir les quatre potes i continuar amb el cos és complicat. S'ha de valorar la bona intenció perquè el patró inclou l'enllaç a un vídeo, però cal dir que és molt modest i que no és de gran ajuda. En definitiva, el resultat d'aquest sistema d'unió és, per al meu gust, poc polit. Ho he intentat arreglar amb un nus aquí i un altre allà. Però soc bastant perfeccionista i continua sense acabar-me de convèncer. Per sort, la panxa no està a la vista. Així que he pres la decisió ferma de deixar d'observar-la des de tots els angles.

Curiosament la construcció de la llama des de les potes fins al cap és absolutament inversa a la que proposa Airali Design per al gat que et vaig presentar fa només unes setmanes. En aquell moment vaig rondinar molt, però si hagués de triar prefereixo sens dubte l'opció d'Airali Design. 

Pel que fa a la resta, he fet canvis poc perceptibles: el musell més petit, les orelles més curtes... I també algun altre per evitar la forma estranya del cul, que la dissenyadora dissimula amb la cua i que jo he evitat amb alguna disminució més. 

També resulta decebedor que el patró no inclogui pràcticament cap indicació sobre on cosir cada peça, tot i que sí que hi ha força fotos. I seguint amb l'expressió, com gairebé sempre jo m'he decantat per uns ulls de seguretat, que al meu parer aporten vivesa, en lloc de brodar-los. 

Els complements de la llama, plens de color, són un dels atractius d'aquest disseny. Per sort, el chullo aquesta gorra típica de la serralada dels Andes encaixa perfectament en el cap i les orelles de la llama.  És un encert la recomanació de fer-lo amb un ganxet 0,5 mm més gran que la resta. Però, per exemple, seguint amb la manca d'indicacions, no hi ha cap pista per fer la segona orellera. Quant als detalls, no he fet l'última filera tot al voltant del chullo i he optat per unes borles per decorar les orelleres.

És veritat que he triat uns colors poc ortodoxos per al chullo, normalment teixit amb colors bàsics com el blau, el groc, el verd i el vermell. I de fet he repetit en la manta a conjunt. Per cert, en lloc de fer la manta rectangular he improvisat una manta ovalada, inspirada en l'alpaca de Pica Pau,

I ja veus que la meva llama va de buit. En el disseny original porta a la gropa un cactus, que jo vaig decidir no fer perquè no tenia pas una torreta a escala, i un pompó, que vaig arribar a fer però que al final vaig descartar perquè amb el chullo tot plegat quedava una mica massa barroc. En realitat jo crec molt en allò que menys és més i gairebé m'agrada més la llama sense la seva gorra típica dels Andes.


En definitiva, malgrat les meves crítiques al patró, jo ara mateix faria les maletes per acompanyar aquesta llama, que per cert es diu Pacha, als Andes. I tu?

8 comentaris:

  1. Me gustan las llamas y las alpacas,la verdad es que son animales muy simpáticos (siempre que no se cabreen y te escupan) y tu amigurumi tiene una expresión de lo más "acvispada",se la ve curiosa de lo que le rodea,me gusta mucho!!
    Y sí,ahora mismo cogería las maletas para ir a verlas en su habitat natural,pero tendré que conformarme éste verano con las vacaciones que estoy teniendo más cerca de casa!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es verdad lo de los escupitajos! Jajaja! Eso no lo he contado... Yo creo que esa expresión se la dan los ojos de seguridad y ese porte que tiene. Y por lo visto no nos encontraremos en los Andes. Yo también me quedo en casa... Cuídate mucho, Pilar!

      Elimina
  2. Qué monada!!! Me gusta MUCHO más que la original... (qué carillo el patrón...)
    Yo también creo:
    - que los ojos de seguridad le dan una expresión más viva... me gustan más que bordados... y como encima lo de bordar no se me da... jejeje
    - que es un acierto la manta ovalada... y los colores me parecen perfectos!
    - que mejor sin el cactus a cuestas…
    - que menos es más!
    - que me iría de viaje ya mismo!

    Y qué casualidad… coincidimos con lanas “raras” en estas últimas entradas!
    Un beso!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues coincidimos en todo, Ana! Jajaja! Incluso en lo de que bordar no se me da muy bien... Qué ilusión que te gusten los colores! No estaba yo muy convencida con esa combinación tan poco ortodoxa... Y lo de las lanas raras, solo de vez en cuando, eh? Que estresan un poco... Muaks!

      Elimina
  3. Leo tu post y veo muchos avatares tejeriles je je...pero también veo que el resultado es una chulada!
    Yo me quedo aquí que el calorcito me gusta muuucho ;-))
    Y para ver estas preciosidades de bichillos, solamente hay que viajar hasta tu blog!
    Muaks!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, los avatares tejeriles... La verdad es que en este patrón he tenido bastantes avatares pero también me gusta el resultado. Gracias, Ani! En cuanto al calor, no sé yo si después de 49 veranos mediterráneos opinarías lo mismo... Tenemos que hacer un intercambio algún año... Jajaja. Un beso!

      Elimina