25 de gener del 2021

Va de mitjons

Ho vaig anunciar a so de bombo i platerets i per fi els he acabat: els meus primers mitjons. Són els Simply Socks d'Alimaravillas, una dissenyadora que arrasa a les xarxes entre altres coses pels seus patrons de peces de roba, des de mitjons fins a càrdigans, per teixir a ganxet tot i que semblen teixides amb dues agulles, és a dir, a mitja. 

De fet, no és gaire habitual fer uns mitjons de ganxet. Per això, quan vaig descobrir aquest disseny, jo que estic barallada amb les dues agulles des de la meva Ranta Scarf, m'hi vaig llançar de cap. Potser no ho hauria fet si hagués vist que el patró està qualificat de nivell avançat. Però, un cop al ball, s'ha de ballar.

És veritat que m'ha resultat bastant difícil, però per a les que teniu experiència teixint peces de roba crec que no ho és tant. A més, el patró inclou, entre altres, vídeos sobre com fer els augments i les disminucions per cert, res a veure amb els amigurumis.

Però anem a pams. El primer pas va ser escollir la llana. Per sort, Alimaravillas també fa moltes recomanacions sobre el tipus de fibra: llana merino tipus fingering de 100 g i 400 m. Sí, a les que fem amigurumis això de fingering, worsted, bulky... ens sona a xinès, però en qualsevol botiga en línia trobaràs per a cada fibra una fitxa tècnica completíssima. Després de molt remenar, jo em vaig decidir per la Sock 75, de la casa francesa Tôt le matin, tenyida a mà en aquest verd alvocat. És una llana ideal per a mitjons perquè la seva composició és merino superwash en un 75% i niló en un 25%. La vaig comprar a Miss Kits. Alerta al preu! Els mitjons no m'han sortit pas barats: el cabdell val 24 euros.

El segon pas va ser fer la mostra de tensió, que és allò que a tothom li fa peresa fer perquè sembla una pèrdua de temps però que per a mi va ser essencial. La mostra de tensió va corroborar que jo faig ganxet amb una tensió excessiva, per la qual cosa en lloc del ganxet de 3,25 mm que es recomana per a la llana tipus fingering vaig haver de treballar amb un ganxet de 4 mm. I encara crec que els mitjons m'han quedat un pèl petits. Per cert, parlant de la mida dels mitjons, el patró d'Alimaravillas inclou les instruccions per a diferents talles: 35-36, 37-38, 39-40 i 41-42. Això sí, ja adverteix que per a la talla 41-42 probablement un cabdell no serà suficient.

I amb la llana triada, el ganxet a punt i la talla decidida una 39-40 perquè eren per a mi, tocava començar a treballar. Un cop s'entén l'estructura del mitjó no és difícil, però jo, acostumada al punt baix i al cotó, necessitava un extra d'atenció. Això, combinat amb el fet que l'Alimaravillas no fa constar el total de punts de cada filera, va fer que en alguna ocasió m'equivoqués i hagués de desfer de vegades tres o quatre fileres i de vegades la meitat del mitjó. 

Però després d'algunes ensopegades i de tres setmanes treballant-hi m'havia de concentrar tant que només m'hi posava a estones i combinava els mitjons amb algun amigurumi, per fi els vaig acabar. Només faltava cosir la puntera i el costat. L'Alicia, aquesta dissenyadora sevillana, presumeix molt de la màgia de la seva costura invisible, però francament no té res ni de màgica ni d'invisible. Simplement, com totes les costures, si es fa amb una mica de traça queda discreta. El resultat en el primer mitjó és millorable però en el segon, per al qual vaig anar més a la meva i em vaig deixar estar de costures màgiques, va quedar molt millor.

Malgrat aquesta crítica final al procediment per cosir la peça, crec que el patró és genial. Jo ja tinc els meus mitjons, suaus i calentets, i estem negociant amb el Sr. Descabdello si n'hi faig uns, si més no per a l'hivern vinent. Ah! I ja m'he enamorat d'un altre disseny d'Alimaravillas, però també el deixaré per a l'hivern vinent, que ja tinc ganes de tornar als meus amigurumis a temps complet.

13 comentaris:

  1. te han quedado de escandalo!!!seguro que cuando te los vea puestos y el mucho uso que les das , el sr. descadbello te ruega que le hagas unos jajaja
    No me llama nada hacer caletines, y es raro porque me encantan ,me compro muchisimos..yo creo que es una tara, pq siempre he odiado los que me hacia mi tia de perle, eran asquerosos de llevar jajajajaja..mi tia se estara removiendo en el cielo jajajaja.un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es un trauma infantil clarísimo, María! Jajaja! A mí me cuesta lanzarme a tejer cualquier cosa que no sea un amigurumi, pero a veces me apetece la aventura. Y ni tan mal! Estoy encantada con mis calcetines nuevos! Gracias, guapa! Un beso!

      Elimina
  2. Me parecen preciosos! la elección del color es muy de mi gusto y seven,como bien dices,como si fueran tejidos a dos agujas.
    No conozco a esa tejedora por lo que le echaré un vistazo, gracias.
    Y haz el favor de hacer un par de calcetines para el Señor Descabellado, pobre sufriendo de envidia jaaaa!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Pobrecillo mío! Ya se los he prometido pero será para el próximo invierno, que me he estresado un poco con estos. Qué ilusión que te guste el color! Quizás es un poco sobrio pero el tacto de la lana es genial, eso sí! Ya me contarás qué te parecen los diseños de Alimaravillas! Yo ya tengo otro en la lista! 😉

      Elimina
  3. Hola Judith....te han quedado genial!...yo hace mucho que me tejo los calcetines, y me es imposible ya, ponerme de los comprados, nada que ver¡
    Eso si, para prendas el ganchillo me parece más rígido.
    A disfrutarlos...y dar envidia al Sr.Descabellado ;-))
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué envidia, Ani! Ya me imagino un cajón lleno de calcetines tejidos a mano. La verdad es que no son rígidos. Ten en cuenta que la lana es muy fina y el ganchillo bastante grande: 4 mm. Pero sí que son demasiado gorditos para según qué calzado. La pena es que el ganchillo, a diferencia de las dos agujas, limita bastante en cuanto a calcetines se refiere. Pero ya estoy buscando algún otro patrón. Ya te contaré! Un beso!

      Elimina
  4. Madre mía Judith!!!
    Qué pasada... te han quedado perfectos!!!
    Me encanta el color...
    =^.^=

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bueno, perfectos... Vistos más de cerca no tanto! Jajaja. Pero con lo que me han costado no me puedo quejar. El verde es bonito, verdad? Gracias, Ana!

      Elimina
    2. Mmmm... no sé de cerca... aquí veo las puntadas perfectas... jejeje
      El verde es PRECIOSO!

      Elimina
  5. Oleeee calcetines!!!! Que requetebonitos te han quedado y el color me encanta. Nunca había oído lo de tejer calcetines con ganchillo, la verdad (siempre se aprende algo nuevo, jiji) yo los he visto con aquellas agujas cortitas que usan hasta 4 a la vez, que no son las típicas de media, no se como las llaman, pero me parecía mucho lío a mi, tratar de sujetar 4 agujas a la vez, jajajaja.
    24 euros una madeja??? :OOOO, virgencita!!!! de medio kilo por lo menos :P , que susto!!!! los lavo yo entre algodones para que no se estropeen vamos. Puffff me resulta curioso tejer unos calcetines con ganchillo, pero a ese precio....igual el año que viene la economía tira mas cohetes :P
    Besote!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo estaba segura de que jamás tejería unos calcetines, porque después de un experimento con las dos agujas decidí que a mí del ganchillo no me despega nadie. Jajaja! Pero sí, hay algunos patrones de calcetines a ganchillo. En cuanto al precio de la lana, y aunque no era el ovillo más caro de la tienda, es verdad que había lanas más económicas. Pero mira, me encapriché de este verde teñido a mano... Muchas gracias, Ayla! Muaks!

      Elimina
  6. Que ricos y calientitos se ven esos calcetines, me encantan!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Síííí! La vista no te engaña, Diana! Son geniales!

      Elimina