18 de gener del 2021

Intrigada amb en Floki

Després d'enamorar-me perdudament de la Peaches i d'en Pumpkin, vaig tenir clar que no em resistiria gaire temps a en Floki, aquest altre disseny de Lulu loves the moon.

Poca cosa tinc a dir del patró, que té una excel·lent relació dificultat-encant, com els seus cosins germans: la Peaches i en Pumpkin. A més, el patró inclou les indicacions per fer un jersei, uns pantalons i un volant per al coll. Així que pots fer mil i una combinacions.

El que no m'agrada gens és que la dissenyadora utilitza fibres diferents per fer l'os, per una banda, i cadascuna de les peces de roba, per l'altra. No hi ha problema pel que fa a l'os: encara que en la proposta original s'utilitza alpaca, jo l'he fet amb cotó. Però, és clar, si el meu os ja té unes altres dimensions i tampoc no utilitzo la mateixa llana per al jersei, és evident que el resultat molt probablement no serà proporcional.

En efecte, el jersei no era de la talla d'en Floki. Per exemple, en lloc de començar amb 60 cadenetes, com en el disseny original, vaig haver de començar amb 46. I a partir d'aquí vaig improvisar, tot i que inspirada en el jersei d'en Kevin el pingüí, amb una primera filera en rib crochet i coll alt. A més, vaig fer el jersei amb un ganxet de 3,5 mm perquè quedés més flonjo i no tan rígid.

D'altra banda, no sé si en el disseny original, que proposa fer el jersei amb una fibra barreja d'alpaca i seda, el jersei es pot treure i posar, però, tal com ja em temia, en la meva versió no és així, per la qual cosa vaig haver de copiar la tècnica poc ortodoxa que em va descobrir Little Aqua Girl amb en Kevin el pingüí: cal cosir el cap amb el jersei posat!

Pel que fa als colors, vaig triar aquest verd amb efecte rentat de Tex Cotton del qual tinc força stash perquè en una comanda que vaig fer a Hilaturas LM me'n van regalar uns quants cabdells. Vaig intentar alegrar-lo una mica amb una ratlla i una mica de taspestry, però malgrat això, combinat amb el color sorra  que vaig triar per a l'os, tot plegat queda una mica apagat.

I tornant a l'os, si els noms de Peaches i Pumpkin ja em van intrigar en el seu moment, imagina't això de Floki. He estat investigant i he descobert que Floki és un nom d'origen noruec que significa heroi viking, però no sé si m'acaba de quadrar amb aquest tendre osset i amb l'origen austríac de la dissenyadora. Així que continuo ben intrigada...

10 comentaris:

  1. Es PRECIOSO Judith!
    A mi los tonos me gustan... no me parecen apagados... y el jersey te ha quedado genial... no habrás apuntado el patrón!!? =^.^=
    Qué rollo lo de las diferentes lanas, verdad?
    Tengo una duda, si el jersey se lo pones antes de coser la cabeza... cómo haces con los brazos?
    A mi también me sorprendió el nombre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Ana! Lo siento pero no tomé notas del jersey. Estaba decidida a seguir el patrón pero tuve que improvisar. Es lo que pasa cuando se usan hilos diferentes para un mismo amigurumi. Gggrrr! Qué rabia! Y lo del jersey es una obra de ingeniería. Primero coso los brazos, luego le pongo el jersey y para terminar coso la cabeza. Un lío, vamos! A parte de eso, que no es poco, Floki es un amor! Pero la próxima vez lo hago desnudo... Jajaja. Muaks!

      Elimina
  2. ayyyyy me encanta!!! ya sabes que los ositos y yo tenemos una relacion de amor eterno jajaja; me encanta como te ha quedado, me han rechiflado las orejitas tan pequeñas..adorables, no se porque siempre a mis oso los hago orejones jajaja; personalmente odio (con mayusculas) las combinaciones de diferentes tipos de lana pq implica cambiar un patron entero..pero bueno, tu heroe vikingo es amoroso total jaja!!un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí, Floki es muy tierno. Y yo creo que esas orejitas tienen mucho que ver. Te recomiendo 100% el patrón, aunque yo también ODIO, también en mayúsculas, lo de combinar hilos diferentes. Pero está claro que no puede faltar en tu colección! 😉 Un beso!

      Elimina
  3. Hola Judith. a mi tampoco me gusta nada de nada que se utilice distintos tipos de hilados en un patrón, pero lo bueno es tener recursos para solucionar los problemas que te puedas encontrar en un patrón comprado... y, esos los tienes.Un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Y si todas las ganchilleras pensamos lo mismo, por qué algunas diseñadoras se empeñan en combinar hilos diferentes? Qué pesadez! Jajaja! Muchas gracias, Sonia!

      Elimina
  4. El osito esta divino, y me gusta mucho su sueter y el color de la lana!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tuve que pelear un poco con ese suéter pero es verdad que es muy gracioso. Gracias, Diana!

      Elimina
  5. Coincido contigo en que tener que utilizar distintos ganchillos en un mismo patrón es un coñazo!! Pero tu pequeño Floki ha quedado adorable a pesar de que hayas tenido que "estructurar" de nuevo el jersey,su color me encanta!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tú sí que dices las coses por su nombre, Pilar! Jajaja! Es verdad! Un coñazo total! Pero luego ves a Floki con esa carita y no puedes resistirte... Qué ilusión que te guste el color! Estuve peleando un buen rato con el editor de fotos. Desde hace unos meses tengo un ordenador nuevo y los colores se ven tan distintos... Es que lo de las fotos es otro coñazo! Jajaja! Un beso, Pilar!

      Elimina