22 de febrer del 2021

Vora el mar

No és que m'agradin especialment els reptes però sí que m'agraden els amigurumis diferents. El problema és que de vegades dificultat i originalitat van unides. Això és el que m'ha passat amb aquest mariner barbut de Lysenko Crochet, que a Etsy trobaràs com a Magic Filament.

Efectivament, és dels amigurumis més difícils que he fet en els últims temps. Ja et pots imaginar que la dificultat rau a esculpir el nas i a brodar les celles i els ulls. De fet, he hagut de repetir les dues operacions. I quan dic repetir no vull dir dues vegades. Per exemple, crec que no va ser fins al quart intent que el resultat de les celles em va semblar mínimament acceptable. 

A això cal afegir-hi que, entre esculpir el nas i brodar unes celles ben espesses, els punts comencen a tibar, amb la qual cosa l'acabat final no és apte per a perfeccionistes com jo.

Les altres característiques essencials del meu mariner són la barba i el bigoti. El bigoti, que només cal cosir amb una mica de traça per donar-hi volum, és genial. La barba també queda molt bé però m'ha donat algun maldecap. Intueixo que no està teixida en espiral, com sí que s'especifica per exemple en les indicacions per a les cames. El fet és que a mi se m'anava inclinant el teixit, amb la qual cosa vaig haver d'improvisar per mantenir als extrems i al mig de la barba els mitjos punts alts que li van donant forma.

Pel que fa a la resta, no hi ha cap gran dificultat. Això sí, crec que el cap és una mica massa gros en proporció al cos. A més, unes cames escanyolides i molt separades tampoc hi ajuden. Quant al patró, una de freda i una de calenta: la freda és que hi ha algun error sense importància en les indicacions de les ratlles de la samarreta i la calenta és que, molt intel·ligentment, el canvi de color queda en un lateral i, per tant, dissimulat un cop s'hi ha cosit el braç.

I el meu mariner, ara que s'ha aixecat el confinament municipal, va anar fins al moll de Cambrils per a la sessió de fotos. Llàstima que amb les xarxes velles i la manca de llum no llueix tant com em pensava. Per exemple, la gorra és molt autèntica i passa completament desapercebuda amb aquesta perspectiva. Però almenys tan ell com jo vam poder veure el mar després de setmanes...

12 comentaris:

  1. me gusta mucho tu marinero!! a primera vista la mayor dificultad me ha parecido residir en la barba :(
    a mi los patrones de muñecos qu tienen cabeza grande y patitas delgadas y separadas en general me hacen muchisima gracia; un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, los amigurumis suelen ser cabezones, pero éste me parece un pelín desproporcionado. La barba tampoco es fácil, aunque lo que me ha hecho sudar más son las cejas. Es que lo de bordar... Jajaja. Gracias, María!

      Elimina
  2. Creo que cuando tienes dificultades con algún amigurumis, tu manera de resolverlos, suele ser muy acertada y con éste marinero ha debido ocurrir precisamente eso, porque yo lo encuentro muy,muy simpático! me hace muchísima gracia esa gran barba tan pelirroja, parece escocés jaa!!
    Tienes razón que con el fondo y en esa postura no le luce el gorro, pero su cara lo dice todo!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Pilar! Estuve tentada de hacer un marinero con rasgos más mediterráneos pero así pelirrojo es tan gracioso! Y las fotos... Ay, las fotos! Son mi asignatura pendiente! Menos mal que, a pesar de las fotos, vuestros comentarios son siempre amables. Jejeje. Un beso!

      Elimina
  3. Qué pasó con las otras fotos?
    Yo pensaba que nos enseñarías la calva... jejeje
    Me encanta!!!! Te ha quedado PERFECTO!!!
    Jamás lo haré... me parece súuuper complicado... :P
    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Otra que comenta la foto! Jajaja. Es que lo de las fotos es mi asignatura pendiente. Hago 25 y luego salvo sólo una! Pppfff! Sí, el marinero me ha quedado mucho mejor que la foto! Jajaja. Es verdad que no es un amigurumi fácil. Por ejemplo, no tengo intención de repetir como tú con Pumpkin... Jajaja. Pero está bien atreverse con un reto de vez en cuando, no? 😉 Muaks!

      Elimina
  4. És molt maco aquest marineret, quan l'he vist he trobat que era una figura diferent però amb els teus comentaris ja no tinc ganes de fer-lo. Moltes felicitats per la feina ben feta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sap greu! No era la meva intenció desanimar ningú. No és que jo necessiti reptes però he de confessar que, quan un amigurumi em roba el cor, tant és la dificultat. Així que, si com a mi t’agraden els amigurumis diferents, endavant. És un patró original amb el qual s'aprèn moltíssim!

      Elimina
  5. Me encanta tu marinero, te quedo lindo, que genial se ve la barba!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Diana! Sí, la barba y el bigote son geniales!

      Elimina
  6. Un marinero muy repeinado je je...trás una durajornada de trabajo, seguro que fue de visita por la barbería.
    está impecable!
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Eso parece, Ani! Gracias por la visita y un beso!

      Elimina