8 de febrer del 2021

Ganxet i meditació

Vaig començar a fer meditació en plena pandèmia, durant el confinament més estricte. No et faré una llista de tots els avantatges de meditar, que segons els experts són molts. Només et diré que per a mi els més importants i els més immediats són el descans mental i la consciència del present. Des que vaig començar, i malgrat alguns parèntesis, he continuat amb aquesta pràctica, tot i que encara soc una principiant. De fet, com a principiant, acostumo a fer meditacions guiades amb l'ajut d'alguna de les moltes apps entre les quals pots triar, com Petit Bambou o Pura Mente, perquè la meditació lliure encara és un repte per a mi.

I tot això per què t'ho explico? Doncs perquè crec que la meditació m'ha ajudat en aquests mesos difícils per a tothom més encara per a persones que solen preocupar-se excessivament, com jo. Així que, quan vaig descobrir aquest disseny d'Amiimaker, vaig pensar que l'havia de fer sí o sí.

El patró m'ha encantat. En realitat, no té cap dificultat. Com et pots imaginar, la clau és la llargada tant de les cames com dels braços i també la forma de col·locar-los i cosir-los.

Pel que fa al cabell, he anat bastant a la meva. A més d'algun canvi en el monyo i en el serrell, hi he afegit els rínxols de la Rey de Star Wars. També he reduït la corona de fulles i flors a una sola floreta, per allò que menys és més, que ja saps que és una de les meves màximes. 

I si ets més de cabellera llarga, el patró proposa l'alternativa d'una trena, però evidentment vaig descartar la tècnica de posar cabell per cabell que tant odiem la majoria de ganxetaires.

Pel que fa als colors, he estrenat les meves noves adquisicions de Cotton Nature 3.5: el gris marengo i aquest altre color que Hilaturas LM anomena color mel però que jo encara no sé com anomenar.

L'únic que em va donar algun maldecap va ser el coixí. Amb el cul pelat de seguir patrons, he de reconèixer que de vegades llegeixo les indicacions en diagonal. Això em va passar amb el coixí, que un cop acabat va resultar ser minúscul. En rellegir el patró, vaig localitzar ràpidament el meu error: cal teixir el coixí amb doble fil i un ganxet més gran.

Ho vaig provar però això dels dos fils no em resultava gens còmode i no m'agradava gaire el resultat, molt més bast. Així que senzillament vaig adaptar el patró per fer el coixí més gran, però amb un sol fil i el meu ganxet habitual.

El toc final són uns ulls brodats amb una xic de traça i una mica de color a les galtes, en el meu cas amb un retolador amb base d'alcohol.

Estic contenta d'haver adoptat aquest nou hàbit però l'estona de fer ganxet continua sent una de les millors del dia. I tu, prefereixes meditar o fer ganxet?

6 comentaris:

  1. Un buen hábito la meditación,me alegra que te sirva para relajarte. El amigurumi es un buen homenaje y resulta muy gracioso!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Pilar! La verdad es que cada vez estoy más enganchada a la meditación, aunque nada puede superar mi adicción al ganchillo, por supuesto. Jajaja.

      Elimina
  2. Es una monada!!!
    Creo que el toque del flequillo y los rizos le quedan genial... y si... mejor con una sola flor...
    A mi tampoco me gusta trabajar con doble hilo! Jejeje

    Nunca he probado la meditación... no sabría por dónde empezar... para mi el ganchillo es el momento de evasión... jejeje

    Un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No me di ni cuenta de lo del doble hilo! Jajaja. Eso pasa por confiarse y leer en diagonal. Gracias, Ana! Para mí, el ganchillo también es el momento de evasión, pero me recomendaron meditar y la verdad es que me sienta bien. Eso sí, meditar son sólo 5 minutos y con el ganchillo puedo pasarme unes cuantas horas... Jajaja. Si te animas, hay muchas app para hacer meditación guiada. Muaks!

      Elimina
  3. Meditar y tejer creo que se parecen un poco...tu que practicas ambas disciplinas...una maravilla para cuerpo-mente.
    Y esta muñeca refleja perfecto tu momento, me encanta!
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí, casi me da tanta paz verla como meditar. Jajaja. Yo también creo que las dos disciplinas se parecen. Si tuviera que escoger por supuesto me quedo con el ganchillo, pero tengo que reconocer que cada vez estoy más enganchada a la meditación. Muchas gracias, Ani! Un besote!

      Elimina