26 d’octubre del 2021

Sobre oques i bombes de rellotgeria

Els meus motius per afegir un disseny a la meva llista d'amigurumis pendents són una bomba de rellotgeria. Últimament són bàsicament l'amor a primera vista i l'originalitat. I s'ha de reconèixer que això és molt arriscat, tot i que en aquesta ocasió, mal m'està dir-ho, me n'he sortit prou bé.

I és que aquesta oca, disseny de Straw Animals, té una arquitectura absolutament sorprenent. Per començar, poc em podia pensar que és justament allà on es fan les disminucions que cal posar els ulls de seguretat i cosir el bec. Sé que costa d'imaginar sense saber res més del disseny i potser, com jo quan vaig comprar el patró, no ho intueixes a partir de la foto, però t'asseguro que aquesta és la proposta de la dissenyadora. 

La idea em feia pànic perquè això de les disminucions invisibles és una quimera: sempre ho són, de visibles! Vaig estar a punt de desistir abans de començar i tot, però al final, entre alguna filera de més per no haver de fer moltes disminucions seguides i que un cop cosit el bec també es dissimulen les últimes disminucions, encara ho vaig poder trampejar. Això sí, no hi ajuda gaire que hi hagi poques indicacions per col·locar els ulls de seguretat i per cosir el bec.

El cos és bastant més convencional fins que et trobes amb el cap i el coll per una banda i el cos per l'altra. És el moment de cosir-los punt per punt, amb la qual cosa l'acabat no és perfecte i queda una mena de cicatriu perfectament visible a la foto. 

S'ha de dir que el disseny original proposa teixir una bufanda, segur que per dissimular aquesta cicatriu, però jo vaig optar per no fer-la essencialment per dos motius, tot i que la peresa també hi va tenir alguna cosa a veure: el primer és que no sé teixir amb dues agulles, motiu pel qual odio que quan compro un patró de ganxet em proposin fer una peça de mitja, i el segon és que no trobava cap color que combinés bé amb els que ja havia triat per als pantalons, el barret i la bossa. 

Capítol a part mereixen les potes i el bec, amb un disseny senzill però eficient. Això sí, crec que en les potes hi ha un error perquè no em sembla que calgui teixir la segona filera en back loops

I la cirereta del pastís són els pantalons, el barret i la bossa. Tot i que he hagut de fer-hi algun ajustament i que m'ha costat triar els colors, crec que han quedat molt divertits. I, francament, no trobo a faltar la bufanda. 

Deixa'm fer un últim apunt sobre la maquetació del patró, que és absolutament nul·la. De fet, triar la lletra Comic Sans és una blasfèmia que posaria els cabells de punta a qualsevol dissenyador gràfic.

Però, malgrat algunes crítiques puntuals, no es pot negar que el disseny és molt original. Per sort, la bomba de rellotgeria no m'ha explotat...

9 comentaris:

  1. A ver... me encanta cómo te ha quedado...
    Mucho más que el original... la verdad... que así a primera vista no me llama nada... Al ver el tuyo... me planteé hacerlo...
    Luego... después de leerlo todo... no creo que me lance... jejeje

    El color del pantalón me parece genial!
    Y el gorrito es una monada!

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, no pretendía desanimar a nadie pero es que es realmente difícil... El pantalón está tejido en mi socorrido verde con efecto lavado de Tex Cotton. Y sí, el sombrerito y la bolsa son una monada. Gracias, Ana!

      Elimina
  2. Amor a primera vista...totalmente de acuerdo!
    No he visto el diseño original...y tampoco me hace falta! Con ver el tuyo ya estoy enamoradita de este gumi.
    Precioso Judith. Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ooohhh! Gracias, Ani! Aunque tenemos que reconocer que eso del amor a primera vista tiene sus peligros, en todos los ámbitos. Jajaja. Muaks!

      Elimina
  3. Después de leer todo me he ido a ver el original. Cuando leo la entrada en el ordenador, suelo darle al enlace al patrón cuando me lo encuentro para tenerlo ya en otra pestaña al terminar.

    El tuyo me gusta infinitamente más que el original, con bufanda o sin ella. A mí también em parece mal cuando mezclan técnicas sin previo aviso. si compras un patrón de ganchillo y hay una parte que es de calceta debería ir indicado en la descripción y, además, considero que deberían dar opción de ganchillo también. En este caso parece que no da las dos opciones, pero en al descripción de ETSY sí que dice que hacen falta nociones de ganchillo y calceta (Only basic crocheting and knitting skills will be needed).

    En fin, esa costura...., ¿de verdad no se le ocurrió otra forma de montar el muñeco? ¿No podía hacerlo de arriba hacia abajo y ya está? Al fin y al cabo lleva pantalones, seguro que unas disminuciones para dar forma al cuerpo quedarían perfectamente disimuladas debajo del pantalón.

    En resumen, te ha quedado espectacular, me chifla tu ganso. Los colores elegidos son ideales, me encanta el pantalón.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anda! Pues te puedes creer que no se me ocurrió lo de tejer desde la cabeza hasta los pies? Y mira que es la técnica habitual de Pica Pau, por ejemplo. Claro, sería la solución para esa cicatriz. Ahora me da rabia no haber tenido la idea! No habría sido muy difícil adaptar el patrón... Y tampoco me fijé en lo de las nociones de punto a dos agujas. Jajaja! Ya sabes que cuando nos encaprichamos de un amigurumi da igual lo que ponga en la descripción. Tengo la mala costumbre de leer en diagonal hasta el punto que a veces sigo un patrón en inglés y luego me doy cuenta de que también estaba la versión en español. Sea como sea, me hace ilusión que te chifle mi ganso! Muchas gracias, Leti! Un besote!

      Elimina
    2. A ver, es que cuando compras un patrón y te pones a tejerlo no vas pensando en cómo adaptarlo, das por hecho que la diseñadora ya se preocupó de que el resultado sea lo mejor posible. Yo también leo en diagonal casi todo, así nos va, jajajajaja. y respecto a lo de los idiomas, te diré que muchas veces yo prefiero seguir los patrones en inglés aunque haya versión en español, sobre todo con lo de punto, rarita que es una, ya ves.

      Bicos

      Elimina
  4. Tu ganso me parece de lo mas precioso, me encantan sus overoles y su sombrero!
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias, Diana! Sí, los complementos siempre contribuyen a conseguir un amigurumi más divertido, verdad?

      Elimina