29 de novembre del 2021

Buscant gat

Sí, busco gat. No pas un gat de veritat. Unes setmanes després de la mort de la Kalia, al setembre, vam adoptar el Brownie i el Brioix. Segur que ja els coneixes si em segueixes a Instagram. No és fàcil omplir el buit que va deixar la Kalia, després de tants anys amb nosaltres 18 dels nostres 22 anys en parella–, però les trapelleries del Brownie i el Brioix, juntament amb la dedicació que cal perquè superin a poc a poc els seus traumes de gats abandonats, ens tenen ocupats.

Però tornem als amigurumis. Busco un gat amigurumi, sí. Un gat bonic, petit i senzill que es pugui convertir en un supervendes a les fires i als mercats d'artesania. Ja deus haver deduït que aquest gat de Little Hand Crochet no compleix els requisits, tot i que en un primer moment em va entusiasmar.

Entre el color negre i el jacquard, de fàcil no en té res. Però tot plegat encara es complica més si la incorporació de les potes del davant al cos, que és un procés molt original però bastant laboriós, es combina amb l'inici del jacquard, per la qual cosa vaig optar per simplificar i començar-lo a la filera 10 en lloc de fer-ho a la filera 7, com proposa el disseny original. Seguint amb el jacquard, el triangle blanc de la cara no m'acaba de fer el pes: trobo que és massa petit i queda massa lluny dels ulls.

Hi ha altres coses que no em convencen, com la forma del cap. Però aquest és un dels meus problemes habituals amb amigurumis de dissenyadores de solvència contrastada com Amour Fou Crochet o Lulu loves the moon.

Evidentment, tampoc em va agradar la idea de teixir amb un ganxet més petit l'interior de les orelles, les potes, el llaç i la cua. De fet, no vaig fer cas d'aquestes indicacions, entre altres coses perquè amb el meu ganxet de 2,5 mm i el fil Cotton Nature 3.5 de la casa Hilaturas LM ja no hi ha més marge de maniobra.

Sigui com sigui, vull aclarir que això no és cap crítica a la dissenyadora. El patró és molt correcte i, de fet, si t'agraden els gats no sabràs quina proposta triar entre totes les que trobaràs a la botiga d'Etsy de Little Hand Crochet. Senzillament, aquest no és el gat que buscava. Així que si tens alguna recomanació que compleixi els meus requisits...

8 comentaris:

  1. Doncs t'ha quedat bonic, jo vaig teixir un gatet resulton, a veure si trobo de qui és i t'ho dic.
    Mua

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Glòria! Això és precisament el que busco... 😉

      Elimina
  2. Es mono!!!!
    A ver... ya me conoces... y sabes que el jacquard y yo... no nos llevamos NADA... pero a ti te queda siempre bien!
    Quizás es un modelo para tejer con aguja más pequeña?
    Voy a revisar qué gatitos he visto por ahí... claro que si tiene que ser chiquito...
    Un besote!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué va! Este jacquard me ha traído de cabeza! Y ese triángulo blanco... No sé... No me entusiasma... A ver si me das ideas... 😉 Un beso!

      Elimina
  3. Hola Judith. Pues tienes razón, ese jacquard no le queda demasiado bien.
    te dejo un enlace de un gato por el estilo. Es un patrón gratuito y puede que le saques partido. Un beso.

    http://eserehtanin.blogspot.com/2016/10/the-minema-cat.html

    ResponElimina
  4. Yo veo precioso este minino...aunque es difícil cuando se busca algo concreto...quizá sea más fácil diseñarte uno a tu medida,,que tienes capacidad y nivel suficiente para ello😉
    Muaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja. Pues mira, no se me había ocurrido... Pero no lo descarto. A ver si la inspiración viene a visitarme. 😉 Un beso, Ani!

      Elimina