11 d’abril del 2022

Ohana

"Ohana significa família" és una de les frases cèlebres de Lilo & Stitch, una pel·lícula de Disney del 2002. Tot i que últimament penso molt en la família, no t'espantis, que no vull escriure res gaire profund. De fet, va ser casualitat que fa uns mesos m'enamorés d'aquest patró de la Lilo de Bastet Art que vaig comprar en prevenda. Amb aquest sistema, que ja és bastant habitual en el món del disseny amigurumi, es poden comprar patrons amb un petit descompte, però en aquest cas hi havia un incentiu molt més atractiu. I és que només el producte en prevenda incloïa també el patró per fer l'Stitch, l'alienígena que es fa passar per un gos per ser adoptat per la Lilo.

En conjunt, els patrons m'han encantat. Pel que fa a la Lilo, crec que salten a la vista les tres possibles dificultats del patró: els peus, el cabell i el vestit. Començo per la dificultat menor, que són els peus i les xancletes. És veritat que tenen un disseny poc habitual però t'asseguro que són una obra d'enginyeria. De fet, si segueixes les instruccions fil per randa la nina s'aguanta dreta i tot. 

El cabell està bastant ben resolt i no és excessivament difícil. Com ja deus intuir, cal teixir en espiral la part superior i després fer tot de blens laterals. Això sí, previsora que és una, me les vaig arreglar per fer un parell de blens de més, que a mi les cabelleres sempre em queden petites. 

Si has utilitzat alguna vegada aquesta senzilla tècnica per fer cabells, sabràs que els blens acostumen a quedar ondulats o fins i tot arrissats, depèn de la mida del ganxet i de la tensió. En aquest cas, però, Bastet Art recomana bloquejar els cabells, que és la paraula tècnica per descriure el procés de fixar una peça de ganxet amb agulles i després planxar-la amb vapor. I potser no m'han quedat perfectament llisos però la veritat és que el resultat s'acosta bastant a la cabellera de la Lilo.

En el que no he fet cas del patró és en la proposta d'encolar els cabells al cap. Digues-me clàssica o polida m'és igual, però jo he optat per la variant tradicional de cosir, amb paciència, cada ble de cabells. En aquest procés, però, he de reconèixer que els blens del serell no són del tot fidels a l'original.

I acabo amb el vestit. Com que l'ordre és creixent ja et pots imaginar que ha sigut el més difícil. No només pel tapestry, que també, sinó perquè va molt arrapat al cos i treballar-hi no és gaire còmode. D'altra banda, amb la meva tècnica de teixir en front loops quan entra en joc la tècnica de tapestry, el teixit es deforma una mica, de manera que el vestit m'ha quedat una mica massa llarg. 

Un cop acabada la Lilo, vaig pensar que teixir l'Stitch seria bufar i fer ampolles. Doncs no del tot. El cap, les orelles i els tres rinxolets em van entusiasmar, però em vaig haver de barallar força amb el cos, que fins a la tercera versió no em va fer el pes. Pel que fa al musell, també vaig substituir la proposta original per una peça triangular.

Després de gairebé dues setmanes treballant a estonetes en aquesta parella Disney, més complicada del que preveia, he de confessar que tenia ganes d'emprendre nous reptes. Així que, malgrat que ara me'n penedeixo, vaig descartar fer la càmera de fotos una de les aficions de la Lilo és fer fotos, especialment a les persones obeses i l'Scrump, la seva nina vudú, que també estan inclosos en el patró de Bastet Art. 

Sobre l'Scrump, et recordo que va ser un dels meus primers patrons gratuïts i que el tens disponible al blog, a una altra escala, és clar.

I es veu que m'ha agafat un rampell, perquè el meu pròxim amigurumi tornarà a ser un personatge de l'univers Disney, però en aquesta ocasió serà tot un clàssic. No te'l perdis!

14 comentaris:

  1. Como te he dicho en instagram, me parecen una pareja encantadora! A Stitch lo hice hace mucho tiempo para una sobrina que se enamoró del personaje, ahora es mayor pero sigue en su habitación.
    Los dos te han quedado genial y muy fieles a la peli.A pesar de las dificultades que has podido encontrar, salta ala vista que las has solucionado divinamente!! Bravo!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias, Pilar! La verdad es que son dos personajes entrañables! Me encantó el diseño y no me pude resistir! Jajaja. Un beso!

      Elimina
  2. Me encantan los dos, son pura ternura!
    Besos

    ResponElimina
  3. Como ya te comenté por Instagram, son adorables los dos, preciosos. Te han quedado perfectos 😘

    ResponElimina
  4. Me dejas alucinada Judith!...te han quedado más que bien!
    Ohana me encanta especialmente ;-))
    Muaks

    ResponElimina
  5. Me encanta esta pareja, te han quedado de cine, se podrían ir directos a la gran pantalla.

    Ya he visto varios patrones en los que indican que hay que pegar la melena, yo soy de las tuyas, lo de usar pegamento no lo veo, la verdad, y coso mechón a mechón como tú.

    Tengo que hacerme con ese patrón porque me has dejado super intrigada con las chanclas. Mi Lilo no sería fiel a la original, eso seguro, porque el tapestry y yo no nos llevamos nada bien, así que sería una Lilo con vestido liso, jajajaja.

    Lo dicho, me encantan los dos, te superas con cada amigurumi que haces.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Verdaaaad? Bienvenida al club antipegamento! Jajaja. Ay, el tapestry! Yo normalment me llevo bien con él, pero éste me dio algún quebradero de cabeza. En cuanto a las chanclas, durante el proceso yo me preguntaba por qué tanta complicación pero cuando, una vez terminadas, vi que Lilo se mantenía en pie no pude más que aplaudir. Muchas gracias, Leti! Biquiños.

      Elimina
  6. Qué geniales Judith!!!
    Me parece una pareja simpatiquísima!!!
    No conocía a esta diseñadora... así que me pasaré a verla!
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Ana! Me encandilaron porque son bastante fieles a los originales. La diseñadora no es muy conocida y no tiene muchos patrones a la venta, pero creo que promete. Muaks!

      Elimina