13 de febrer del 2023

Heidi, en versió amigurumi

Com et pots imaginar, una nena nascuda la dècada dels anys 70 té un gran record de Heidi, la sèrie d'anime japonès basada en la novel·la de Johanna Spyri. Si he trigat tant a fer aquest personatge en versió amigurumi és perquè no trobava cap disseny que m'agradés prou fins que vaig descobrir aquest patró gratuït d'Enjoygurumis.


I la veritat és que no tinc cap crítica al patró, però he de reconèixer que hi he fet mil i un canvis.

Per començar, tenia molt clar que la meva Heidi havia d'anar descalça. És com la recordo: corrent sense sabates pels prats del Tirol. D'entrada, vaig pensar que nomes caldria teixir els peus de color carn en lloc de color marró, però seguint el patró original el resultat eren uns peus de Bigfoot, poc apropiats per a una nena de cinc anys.

El segon canvi que segur que detectes a primer cop d'ull és el cabell. Enjoygurumis proposa un cabell amb blens teixits, un mètode ja molt corrent en el món amigurumi. Des del meu punt de vista, és l'opció fàcil a l'hora de dissenyar però és molt pesat haver de cosir els blens un per un i que, a més, cobreixin tot el cap. I com que de totes maneres aquesta proposta no em semblava gaire fidel a la Heidi original, vaig improvisar el cabell i també les orelles, que em van semblar imprescindibles. El resultat, tot i que és senzill, no em pot agradar més. Per això, ara em fa molta ràbia no haver pres ni una sola nota. 

Per a la roba de la Heidi, vaig deixar d'improvisar i vaig seguir el patró. Tot i que els tirants tenen una forma estranya i és imprescindible cosir per aquí i per allà, la brusa i el vestit són una obra d'enginyeria. L'ull expert, però, segur que s'haurà adonat, que tot i seguir el patró, no ho vaig fer fil per randa. I és que jo soc molt fan del punt baix, ben teixit i ben atapeït, i sempre el prefereixo enfront del punt alt que proposa el patró original per a la faldilla.

Per rematar la Heidi, crec que aquesta puntada brodada en negre damunt dels ulls li dona infinitament més expressivitat que la típica puntada amb fil blanc al costat o sota. Llàstima que ara que estic escrivint m'adono que he oblidat el toc de rosa a les galtes abans de fer la foto. 

Sigui com sigui, la meva Heidi amigurumi m'ha transportat a les tardes d'infantesa davant del televisor. I tu, també ets de la dècada dels 70 i berenaves amb la Heidi?

12 comentaris:

  1. Me encanta tu Heidi. Para mí Heidi también va descalza, siempre descalza por los prados. Tu versión sin lugar a dudas es de 10, tus modificaciones son un acierto total y absoluto. El pelo quedó genial y la expresión de la cara, a pesar de no haberle puesto el rubor para la foto, no puede ser más fiel a los dibujos de nuestra niñez.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, qué ilusión, Leti! La verdad es que me encanta Heidi y me divertí mucho con este amigurumi! Me gusta darles mi toque a los patrones de otras diseñadoras porque no es tan laborioso como hacer un diseño desde cero pero me permite jugar con los detalles. Un bico grande!

      Elimina
  2. Ay Judith... me encanta!!!
    Me encantan los dibujos de Heidi y me encanta tu Heidi...
    Qué pena que no hayas apuntado los cambios... para mí también tiene que ir descalza... y tu versión del pelo me parece más acertada....
    Yo también prefiero el punto bajo... pero es verdad que en ocasiones he usado el alto para vestidos...
    Pues te toca repetir a Heidi y apuntar todas esas modificaciones!!!! =^.^=
    Besos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sííí! En cuantito la venda, prometo repetir y tomar nota de todo! 😅 Está mal decirlo pero yo también creo que este pelo cortito es un acierto. Espero acordarme cuando vuelva a tejerla... Muchas gracias, Ana! Muaks!

      Elimina
  3. Qué Heidi tan bonita y tierna te ha quedado!!!
    Besitos fuertes

    ResponElimina
  4. ¡Madre mía, qué recuerdos!. Fíjate que hasta tuve toallas de piscina de Heidi...
    Estoy muy de acuerdo con los cambios que has hecho sobre el patrón original (sin desmerecer, por supuesto, a la creadora original). Creo que gana en expresión y fidelidad al dibujo,
    Muy bonita Judith. Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja! Toallas de piscina??!! Por supuesto, el diseño de Enjoygurumis es genial pero cuando una tiene su versión de Heidi en la cabeza no puede evitar hacer cambios... Un beso, Sonia! Gracias por la visita!

      Elimina
  5. ¡Judith, que recuerdos de mi infancia me has traído con esta Heidi tan bien conseguida!
    Enhorabuena por tan buen trabajo
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jejeje... Creo que Heidi formó parte de la infancia de varias generaciones, no? 😉 Gracias, Isabel!

      Elimina
  6. Ainssss lo has clavado! Es la Heidi perfecta!❤
    Me gusta muuuucho, y tus cambios son los que la han convertido en la mejor.
    Muuaks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ooohhh! Gracias, Ani! De pequeña me encantaba Heidi. Así que esta versión amigurumi tenía que reflejar mi recuerdo. Seguro que tú también eras fan... 😉 Un beso!

      Elimina