13 d’abril del 2020

De regals i guineus

Aquests dies de confinament i tristesa, algú que sap molt bé que m'encanten les guineus em va regalar aquest patró de la dissenyadora francesa Lulu Compotine. Aquest algú és la Glòria, que va ser de les primeres a seguir el meu blog i que ara ja és una amiga. Evidentment, la Glòria em va alegrar no el dia sinó la setmana sencera.


Com et pots imaginar, i tot i que jo no soc gaire de nines, el patró de la Lou i la seva petita guineu em va entusiasmar. A aquesta nina, que està teixida d'una peça des dels peus i fins al cap, no li falta cap detall: botes, bufanda... En el patró original fins i tot porta uns guants que jo finalment no he fet.

Ah, i per si no ets una amant de les guineus com jo, a més de la Lou i la guineu, amb el mateix patró podràs fer una altra versió de la Lou i un petit llop.

El que m'ha portat més maldecaps són els pantalons de peto: es comença teixint en fileres, s'acaba teixint en espiral i tot això amb ratlles, un dels pitjors malsons de qualsevol ganxetaire. Ara bé, cal dir que no he hagut de fer-hi ni un sol canvi. I crec que, en una peça de roba, això és la primera vegada que em passa.

Capítol a part mereix la gorra, per a la qual no he fet ni cas del patró, que proposa teixir una tira de punt elàstic en fileres i, després, reincorporar el fil en un dels laterals i continuar en espiral per anar disminuint. Jo, en canvi, he anat per lliure: he començat amb un anell màgic i he acabat amb tres fileres de rib crochet, ara que ja hi tinc la mà trencada després de la gorra d'en Bonny el fraret i del jersei d'en Kevin el pingüí.

Per rematar la nina, uns quants cabells estratègicament col·locats per emmarcar la cara res de complicades i interminables tècniques per fer els cabells i uns ulls de seguretat perquè no confio gaire en les meves habilitats per brodar.

La companya inseparable de la Lou és aquesta petita guineu, graciosa però molt simplista perquè ni tan sols té potes. No vaig improvisar unes potes, tot i que em va passar pel cap, però sí que hi vaig fer alguns canvis: per exemple, el cap és més petit i per fer la cua he utilitzat el punt espigat, que vaig aprendre amb Gallimelmas i la família Zorrito.

Quant als colors, me les vaig haver d'arreglar amb el que queda per casa després de tants dies de confinament. Per exemple, jo hauria triat un color caldera i, per tant, més fosc per a la guineu i la gorra, però em va fer por no tenir-ne prou i vaig optar per aquest color coure. I combinat amb el gris i el blanc del patró original, per fi he estrenat un cabdell de color blau petroli que feia temps que era al calaix i per al qual encara no havia trobat el destí ideal.

I seguint amb el material, tot i que mai utilitzo fils diferents en un amigurumi, més que res perquè normalment només tinc fil de cotó, en aquest cas he de reconèixer que teixir les peces de roba amb moher o alpaca, tal com proposa el patró original, hauria estat tot un encert.

Però malgrat no tenir moher o alpaca, estic enamorada de la Lou i la seva guineu. Amb amigues i regals així, el confinament és més suportable. Gràcies un cop més, Glòria.

18 comentaris:

  1. Me ENCANTA Judith!!!!
    Qué lana es la de las botas? Me chifla! Es la misma que usaste en el petirrojo?
    Te ha quedado preciosa... menudo regalo chulo de Gloria!
    Un besazo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Verdad? Todo un regalazo! El hilo es Tex Cotton de Hilaturas LM. Es un algodón con efecto lavado que me gusta mucho para dar un aire diferente a los amigurumis. Y sí, en el petirrojo lo usé en marrón. Te lo recomiendo! Gracias por la visita, Ana, y un beso.

      Elimina
  2. J'adore, j'adore, j'adore, j'adore !!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  3. Precioso Judith! la verdad es que los colores tal y como se ven son de 10!
    Ahora bien...lo de las rayas entiendo lo que dices..a mi me sigue dando dolor de cabeza agggg
    Pero veo que tu ya eres toda una experta en mil trucos amigurumi! y el resultado es de un nivelazo total!
    Un besazo y muchos ánimos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué ilusión que te gusten los colores! No las tenía yo todas conmigo... En cuanto a los trucos, yo creo que se trata de intentar aprender de cada diseñadora. Supongo que por eso me gusta hacer amigurumis de distintas diseñadoras. Pero nada de experta, que a mí me sacas del anillo mágico y me aturullo... Jajaja. Un beso, preciosa!

      Elimina
  4. no conocia esta diseñadora, desde luego la muñeca es monisima; yo creo q a todas las que tejemos nos pasa lo mismo, nos enamoramos de cualquier patron y segun lo vamos tejiendo lo vamos rectificando hasta crear "nuestro" amigurumi...un besito.maria:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, María! Pues es una diseñadora francesa que tiene unas muñecas preciosas. Te la recomiendo! No sé por qué será que siempre terminamos haciendo cambios... Somos perfeccionistas o demasiado críticas? Jajaja. Aún así, yo intento mantener la esencia del diseño y que los cambios sean sólo para facilitarme el trabajo, como por ejemplo usar ojos de seguridad porque mis aptitudes para bordar son bastante rudimentarias. Gracias por la visita! Muaks!

      Elimina
  5. Me encanta,la muñeca es preciosa,con su gorro de zorro,ya es total y su mascota haciéndole compañía,la guinda del pastel!!!!!
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay, gracias, Pilar! Totalmente de acuerdo contigo: lo que para mí hace especial la muñeca son el gorro y su zorrito. Un beso grande!

      Elimina
  6. Hola muy buenas.
    Últimamente no se donde puedo ver tus patrones para hacerlos o descargarlos.
    Veo el Amigurimi pero no encuentro nunca el patrón.
    Me podéis decir donde los encuentro??
    Muchas gracias

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Cuando el diseño es mío y el patrón es gratis suele haber un botón de descarga. Pero cuando, como en este caso, es de otra diseñadora encontrarás un enlace al patrón en el texto, normalmente en el primer párrafo. Aunque el texto esté escrito en catalán, recuerda que a la derecha tienes un traductor automático. Y si quieres ver todos mis diseños, tienes acceso a la galería en el menú horizontal. Gracias por seguirme! Un abrazo!

      Elimina
  7. Que muñeca tan bonita, me gusta mucho y te ha quedado fabulosa. El zorrito es un amor, me encanta el cambio de color desigual en la punta de la colita, jajaja.
    Me ha llamado la atención que sea toda una pieza la muñeca, los brazos también? No van hechos y cosidos aparte? Tendré que investigar si es así, jajaja, no me gusta nada poner los brazos añadidos. Desde que se como tejer piernas y cuerpo sin coserlos luego que me encanta.
    Besote!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias, Ayla! A que mola el cambio de color en la cola? Es punto espiga. En cuanto a la muñeca, es de una pieza de los pies a la cabeza pero hay que coser los brazos. Ay, cómo odiamos coser! Si quieres probar un amigurumi realmente de una pieza, sin tener que coser los brazos, te recomiendo una de las muñecas de Green Frog Crochet. Son geniales! Gracias por la visita y un beso!

      Elimina
  8. Uala, fins avui no he entrat al blog, aquesta setmana he tornat a la feina i he anat de bòlit. Com m'agrada llegir-te i com m'agrada aquesta nina. T'ha quedat preciosa i la guineu molt rebonica. Haig d'entrar més al bloc. Petons preciosa !!!!!
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. I això que l’entrada està dedicada a tu! ;) Gràcies, Glòria. Ja veus que jo no abandono el blog. M’agrada dedicar una estona a escriure-hi. I la nina és realment preciosa! Gràcies pel regal un cop més. Un petó ben fort!

      Elimina
  9. Pues yo los veo perfectos, la verdad, los colores me parecen todo un acierto, no haría el zorro más oscuro, me encanta así.

    Las rayas, qué dolor de cabeza dan las rayas normalmente, ¿verdad? Yo he aprendido a amar el costurón del cambio de color, jeje, esa especie de escalera o cremallera.

    Al final voy a tener que hacer algún zorrito, me encantan todos los que haces y es un animal que aun no he hecho nunca.

    Bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nunca has tejido un zorritooo??? Pues no será porque no te he dado ideas! Jajaja! A ver si te animas. Qué ilusión que te gusten los colores! En cuanto a las rayas, yo aún no he conseguido amar el escalón del cambio de color, pero de mayor quiero ser como tú. ;) Bicos!

      Elimina